Femeile Generaţiei Y consideră că una dintre cele mai atrăgătoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunităţile de avansare în carieră pe care le oferă (53%) – ceea ce le face pe acestea să fie mai încrezătoare în cariera lor şi mai ambiţioase decât toate generaţiile precedente.
Cele mai încrezătoare femei ale Generaţiei Y sunt în Brazilia (76%), India (76%) şi Portugalia (68%), în timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) şi Germania (19%) se află la polul opus, arată studio citat. 86% dintre femeile care au o relaţie fac parte dintr-un cuplu în care ambii parteneri au o carieră, iar 42% au salarii egale cu cele ale partenerilor lor, iar aproape un sfert (24%) câştigă mai mult decât ei.
Când vine vorba de diversitate, 86% dintre femeile Generaţiei Y caută angajatori cu referinţe pozitive dovedite în ceea ce priveşte diversitatea, egalitatea de şanse şi incluziunea. Deşi ele recunosc că aceşti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu consideră că există cu adevărat egalitate de şanse pentru toţi.
Mai mult, 43% dintre femeile Generaţiei Y cred că angajatorii sunt prea părtinitori cu bărbaţii când vine vorba de promovarea angajaţilor- în creştere cu 14% faţă de nivelul din 2011.
Când vine vorba de veniturile salariale şi de traiectoriile de carieră, femeile Generaţiei Y sunt pionieri, 66% dintre ele aflându-se în relaţii în care ambii parteneri au cariere şi au venituri egale sau mai mari decât partenerii lor. Cu cât au mai multă experienţă profesională, cu atât este mai probabil ca femeile acestei generaţii să fie principalul salariat al acelui cuplu.
Studiul a arătat că 31% dintre femeile acestei generaţii cu 9 ani sau mai mult de experienţă profesională sunt principalul salariat al cuplului, în comparaţie cu 18% dintre cele care se află la început de carieră şi 24% dintre cele care au o carieră în curs de dezvoltare.
Ce alte mituri mai spulberă studiul:
• Este de aşteptat ca Generaţia Y să aducă schimbări fără precendent în cultura organizaţională, existând presiune foarte mare pentru echilibrarea balanţei între timpul de muncă şi viaţa personală, precum şi nevoia de flexibilitate, pe care o cer 97% dintre bărbaţii şi femeile acestei generaţii.
• Femeile Generaţiei Y vor ca feedback-ul să fie livrat în timp real, la o calitate înaltă şi axat pe ceea ce au de făcut pe viitor, şi, deşi ele sunt foarte deprinse cu tehnologia de comunicaţii, preferă ca discuţiile esenţiale să aibă loc faţă în faţă.
• Experienţa internaţională este la mare căutare, 71% dintre femeile acestei generaţii dorind să lucreze în afara ţării de origine. În ciuda acestui fapt, la momentul actual, doar 20% dintre cei care lucrează în afara ţării sunt femei.
• Sectoarele cel mai puţin probabile să fie alese de femeile Generaţiei Y sunt serviciile financiare, apărarea şi sectorul de petrol şi gaze, din pricina imaginii şi reputaţiei pe care o au aceste industrii.
• Fiind întrebate din ce motiv ar renunţa la actualul angajator, 19% dintre femeile Generaţiei Y spun că pentru a îşi întemeia o familie şi pentru a putea să petreacă mai mult timp acasă, în comparaţie cu 18% dintre bărbaţii aceleiaşi generaţii – făcând ca acesta să fie abia al şaselea cel mai probabil motiv pentru care bărbaţii sau femeile şi-ar părăsi angajatorii.
• Femeile nu renunţă la carieră pentru a îşi întemeia o familie. Lipsa oportunităţilor în cadrul unei companii este primul motiv pentru care femeile aleg să părăsească un loc de muncă, în timp ce întemeierea unei familii este ultimul motiv pentru care ele aleg să renunţe la un loc de muncă.
 
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News