Cercetarea a urmărit fenomenul de bullying în școlile românești în vederea unei bune înțelegeri a motivelor care stau la baza comportamentelor de violență între copii.

„Vorbim de o formă specifică de violență între copii, cu caracter de repetabilitate, cu obiectiv asumat (…). Ce a relevat studiul însă este o atitudine extrem de firească și de normalizatoare în ceea ce privește comportamentul violent — de bullying — între copii. Spunem cu ușurință că ei trebuie să se descurce, că școala este un câmp social, în care fiecare face ce poate, și de aceea trebuie să intervenim și să îi susținem în astfel de situații. Comportamentul de violență fizică rămâne ascuns în personalitatea copilului”, a spus Diana Stănculeanu, coordonatorul programului de combatere a violenței de la Salvați Copiii.

Ea a arătat că fenomenul de bullying e strâns legat și de comportamentul de violență manifestat în familia copilului.

„Într-o măsură mare, copiii care sunt abuzați acasă fizic sau emoțional fie duc acest comportament mai departe în relațiile cu colegii lor, fie primesc și tolerează cu ușurință statutul de victimă. Este ceva cu care este obișnuit”, a completat Stănculeanu.

Prezent la lansarea acestui studiu, ministrul Educației, Adrian Curaj, a admis existența fenomenului de violență în școlile din România, subliniind că un rol important trebuie să îl aibă consilierea psihologică.

„Mă îngrijorează ideea de fenomen, ceea ce înseamnă dimensiune. (…) Evidențele ne pot ajuta, campaniile sunt frumoase, dar ele înseamnă momente. Subiectul de care discutăm necesită continuitate și întrebarea mea este ce putem face. Este esențială pregătirea copilului cât mai devreme, pentru că în jocul acesta sunt trei actori; copil, părinte, școală. Aș vrea să avem mai multe programe pe acest subiect”, a spus ministrul.

Potrivit specialiștilor, excluderea din grup, izolarea socială, amenințarea cu violența fizică sau umilirea sunt comportamente specifice de bullying cu care copiii se întâlnesc frecvent în mediul școlar. Astfel, doi din 10 copii au recunoscut că au exclus în mod repetat colegi din grupul de egali și trei din 10 au interzis altor copii să se joace cu anumiți elevi din clasă.

 
 

Urmărește-ne pe Google News