UPDATE ora 11.50. „Protestăm împotriva falimentării sistemului feroviar. Un mecanic a ajuns să aibă 176 de pagini de restricţii la fiecare tren pe care îl duce pentru că nu se fac investiţii”, a declarat unul dintre protestatari, potrivit Mediafax. Reprezentanţii mecanicilor au anunţat că dacă până în data de 1 iunie nu sunt asigurate condiţiile pentru angajaţi, mecanicii de la CFR Călători nu vor mai ieşi cu locomotivele din depou.
Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF), Confederația Sindicală Națională MERIDIAN, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Federația Națională Sindicală din Infrastructura Feroviară și Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR organizează vineri un protest în fața Ministerului Transporturilor. Feroviarii sunt nemulțumiți de falimentarea sistemului feroviar, lipsa investițiilor, din ultimii ani, în infrastructura feroviară de stat, lipsa achizițiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi, tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar, distrugerea identității meseriei de CFR-ist, potrivit realitatea.net.
Alte nemulțumiri ale feroviarilor sunt legate de lipsa de interes a guvernanților și amânarea revizuirii legislației privind salarizarea, sistemul de pensii, asistența socială și juridică, specifice sistemului de transport feroviar, plata cu întârziere a salariaților din Unităţile Feroviare de Sta, deteriorarea continuă a condiţiilor de muncă, disponibilizări de personal, politizarea funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat, lipsa de coordonare şi eficienţă la nivelul managementului companiilor feroviare de Stat.
Pe 31 martie, aproximativ o sută de angajaţi de la CFR Infrastructură şi Călători au refuzat să intre în tură, nemulţumiţi că nu şi-au primit salariile. În urma protestului spontan al angajaţilor din CFR, trenurile de călători au plecat din Gara de Nord cu întârzieri.