Compania a depus mai multe cereri pentru obţinerea unor brevete de invenţie pentru această tehnologie. Italienii motivează nevoia existenţei unui astfel de sistem prin faptul că, de multe ori, cel de la volan îşi supraestimează starea psihică şi fizică la un anumit moment şi selecteaza performanţe dinamice ale maşinii care nu sunt în acord cu starea lui.
Ferrari ar vrea să instaleze în cabină o serie de senzori biometrici si psihometrici care sa inregistreze diversi parametri care sa fie transmisi computerului masinii, urmând ca vehiculul să adapteze automat sistemele de control al tracţiunii si al stabilitatii, în functie de cum se simte soferul.
Senzorii vor fi plasaţi pe bord, pe plafon sau pe volan şi vor înregistra mai mulţi parametri precum: pulsul, tensiunea şi chiar cât de des clipeşte cel de volan (în ideea de a detecta semne de oboseala). Totuşi, se vorbeşte şi de o serie de senzori mai complecşi a căror instalare ar putea starni controverse: monitorizarea activitatii electrice cerebrale, masurarea temperaturii soferului şi a conductivităţii pielii acestuia (pentru a se determina cât de mult transpiră).
Vrei şi tu o maşină Ferrari? Intră aici!