La 10 ani vede prima lui cursă de mașini și se îndrăgostește de acest sport. La 19 ani participă la prima cursă în calitate de pilot, la 30 de ani înființează Scuderia Ferrari, iar la 40 de ani construiește prima mașină Ferrari de curse. 8 ani mai târziu construiește și prima mașină de stradă, asemănătoare ca design și putere cu o mașină de curse, fapt păstrat până astăzi. Garda joasă, motor extrem de puternic, design inovator.
“Eu construiesc motoare cărora le atașez roți”, spunea el. Mai spunea că dacă poți visa ceva, înseamnă că îl și poți realiza. A știut să atragă cei mai buni ingineri și designeri din Italia, doar povestindu-le visul lui. A inovat într-un domeniu care era de neatins în perioada aceea.
Spre sfârșitul vieții susținea că doar cei care nu muncesc suficient de mult apucă să se gândească la moarte. Și a creat timp de aproape șase decenii mașini fără moarte, care au intrat în istorie.
Elvis Presley a avut una, John Lennon a avut una, astăzi nu există star de la hollywood care să nu aibă un model Ferrari. Există și o asociație a posesorilor de Ferrari, având peste 13.000 de membri din peste 30 de țări. În 2012, un Ferrari 250 GTO din 1962 a devenit cea mai scumpă mașină din istorie, fiind cumpărată de un magnat american cu 38 de milioane de dolari.
Ferrari este mai mult decât o mașină. E o stare de spirit, o declarație, o pasiune mistuitoare. Visată de fondatorul ei și transmisă tuturor. S-a transformat peste ani într-un simbol al luxului, dar a rămas întotdeauna un vis de dus mai departe de colecționari și fani.
Pentru aceștia, Libertatea a lansat colecția Ferrari – povestea unui vis, cu machetele celor mai spectaculoase modele Ferrari din istorie. Le găsiți la chioșcuri, la prețul special de 19,99 RON. De colecționat și dat visul mai departe.