Roșiile lansate la bătaia care a început pe străduțele orășelului cu 10.000 de locuitori la miezul zilei sunt considerate prea coapte și de calitate scăzută. Oricum, prețul lor a crescut cu 35% față de 2019, când s-a plătit 40.000 de euro pe tomate.
Declarat festival de interes turistic înternațional în urmă cu 20 de ani, evenimentul, care durează fix o oră, a atras în acest an peste 20.000 de participanți.
Doar rezidenții, cu 7.000 de tichete rezervate, au avut acces gratuit. Ceilalți au achitat un bilet în valoare de 12 euro.
„Este un festival care este iubit de toți cei care ne vizitează și este o zi foarte mare pentru noi”, a spus Juncal Carrascosa, primarul orașului Buñol.
„Dezgustător, dar, în același timp, minunat!”
În ceea ce privește beneficiul economic raportat de La Tomatina, Maria Valles, consilierul pentru Turism, a spus că vor fi generate venituri de aproximativ două milioane de euro în provincia Valencia, în condițiile în care cei care și-au petrecut ziua în Buñol, au înnoptat la Valencia sau în zona stațiunilor de pe coasta Mediteranei.
Anul acesta, după doi ani de pauză cauzată de pandemie, roșiile au fost aruncate și mai abitir, pentru a elibera toată adrenalina.
Maria Valles, consilier pentru Turism în provincia Valencia:
Nu e clar cum a luat ființă festivalul Tomatina. O poveste spune că un artist cânta atât de prost în piața orașului, încât oamenii care plătiseră bilet au luat roșii de la vânzătorii din apropiere și le-au aruncat la el. Acțiunea s-a dovedit atât de „incitantă” încât a fost repetată și în anul următor!
Cert este că, potrivit Aishei, o turistă din Canada prezentă la La Tomatina 2022, „totul este dezgustător, dar, în același timp, minunat”.
Foto: EPA