Grupul de acțiune va avea maximum 10 membri, între care directorul, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying, doi sau mai mulți reprezentanți ai elevilor, un reprezentant al părinților şi reprezentanți ai autorității locale.
Fiecare unitate de învățământ are obligația de a introduce în Regulamentul de Ordine Interioară obiectivul “școală cu toleranță zero la violență”, conform Euractiv.ro.
În plus, pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice, Ministerul Educației va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, privind modul de interacțiune și de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying, se arată în actul normativ, publicat în Monitorul Oficial.
Implementarea planului anti-bullying, la nivelul fiecărei unități școlare, presupune:
- activități de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul școlii, copii și părinți;
- măsuri de comunicare și informare internă, la nivelul unității de învățământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar;
- proceduri de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying;
- responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate;
- organizarea unor activități, precum concursuri, teatru forum ș.a., în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying;
- atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare cu privire la bullying;
- activități de măsurare a impactului acțiunilor cuprinse în planul anti-bullying și ale eficienței grupului de acțiune;
- orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullying-ul.