Graficul dezvăluie câteva tendințe interesante. Unele genuri, de exemplu, au scăzut în mod evident, cum ar fi musicalurile și westernurile.

Graficul realizat în ianuarie 2019 prezintă evoluția popularităților genurilor din cinematografie în perioada 1910-2018

În anii 30, 15% din filmele lansate erau musicals, în timp, ce în 2018, cifra a scăzut cu mult sub 5%.

Imagine din „Vrăjitorul din Oz”, unul dintre cele mai cunoscute musicaluri americane, produs de Metro-Goldwyn-Mayer și lansat în 1939, cu Judy Garland (în stânga fotografiei) în rol principal. Foto: Profimedia

Și, deși westernurile au cunoscut o revigorare în anii 70 după declinul din anii 60, acest gen a avut o reprezentare redusă în ultimii ani, a notat site-ul american digg.com.

Imagine din westernul „Rio Bravo” din 1959, în care au jucat artiști de renume mondial, precum John Wayne (centrul fotografiei), Dean Martin (dreapta) și Ricky Nelson (stânga). Foto: Profimedia

Totodată, se remarcă faptul că documentarele, thriller-urile și filmele de groază au înregistrat creșteri constante din anii 2000.

Dar cea mai importantă creștere au înregistrat-o filmele documentare, începând cu „Fahrenheit 9/11”, film regizat de Michael Moore și lansat în 2004, care înfățișează o perspectivă critică asupra administrației fostului președinte al SUA George W. Bush.

Cheia succesului documentarelor, explicată de Irina Margareta Nistor: „Autenticitatea și dorința oamenilor de a se informa corect”

Irina Margareta Nistor. Foto: Cristian Otopeanu

Criticul de film Irina Margareta Nistor consideră că succesul înregistrat în ultimii ani de genul documentar se bazează pe faptul că oamenii doresc veridicitate și prezentarea faptelor în mod corect.

„În primul rând, aceste filme sunt făcute mai temeinic decât celelalte. Apoi, sunt o modalitate de a cunoaște mai bine o lume, altfel decât căutând pe net. Apoi, au un anumit grad de seriozitate, nu sunt sinistre ca SF-urile și ca filmele de groază”, a afirmat Irina Nistor pentru Libertatea.

„Iar în România, explicația este că majoritatea se uită pe Discovery, dacă faci un sondaj. Iar acest lucru cred că este o consecință a faptului că a existat o emisiune numită Teleenciclopedia și lumea a rămas cu o nostalgie și vrea să afle lucruri exacte”, a adăugat omul care a văzut mii de filme, care a tradus şi a dublat LIVE aproximativ 5.000 de pelicule în total, dintre care aproximativ 3.000 până la Revoluţia din 1989.

Inclusiv Netflix, cel mai la modă acum, a achiziționat multe documentare, ceea ce spune multe. Asta vrea lumea, anume ceva care să nu se bazeze exclusiv pe imaginația regizorului sau a scenaristului. Pe scurt, succesul este explicat de autenticitate și de dorința oamenilor de a se informa corect, pentru că într-un documentar nu poți să bagi lucruri false.

Irina Margareta Nistor, pentru Libertatea:

 
 

Urmărește-ne pe Google News