UPDATE ora 16:30. Poliţiştii din Bacău au deschis un dosar penal in rem în cazul morţii pilotului Adrian Cernea. Infracțiunea pentru care a fost deschisă ancheta penală in rem este de ucidere din culpă.

Au fost chemaţi la audieri inclusiv cei din comitetul de organizare a acestei competiții, persoane din cadrul Federației Române de Automobilism Sportiv.


Etapa din Campionatul Național de off-road, concursul din apropiere de Slănic Moldova, în Bacău, pe valea Oituzului, adunase la start 85 de echipaje.

Avertizările meteo erau însă potrivnice concurenților și traseul devenise dintr-o dată unul mult mai periculos. Ploua abundent și zeci de pâraie se revărsau de pe versanți în vale.

„La începutul zilei, deşi era cod portocaliu în tot judeţul, în cadrul şedinţei tehnice de dimineaţă s-a luat decizia ca aceste etape din cadrul concursului să se desfăşoare în condiţii normale. Spun eu că toţi concurenţii şi-au asumat aceste condiţii, le cunoşteau şi cu toate acestea au ales să concureze”, a declarat sursei citate Leonard Bulai, prefectul de Bacău.

Adrian Cernea, la volanul mașinii în care a murit, pe Valea Oituzului. Foto: Facebook / CORB44Adventure

Etapa a început în ciuda vremii proaste și concurenții au plecat pe rând pe traseu. Într-o vale în care se scurgea puțină apă, mai multe mașini din competiție au trecut fără să aibă vreo problemă. În momentul în care Adrian Cernea, care era în mașină alături de copilotul Alex Tache, a început să traverseze valea, o viitură puternică a lovit automobilul celor doi.

Mașina celor doi a fost răsturnată de viitură și luată de apă, Adrian Cernea și copilotul lor au reușit însă să iasă din ea. Târâți zeci de metri în aval de ape, cei doi au fost loviți de crengi și bolovani. Pilotul de 40 de ani n-a reușit să se mai salveze, copilotul lui, da.

„Intervenţia a fost extrem de dificilă. În primul rând, aproximativ 4-5 kilometri a trebuit să-i mergem pe jos până la locul producerii evenimentului. Torenţii erau extrem de puternici, inclusiv pe drumul forestier erau torenţi în mai multe locuri, ape destul de mare şi nu se putea trece cu maşinile, decât cu cele de offroad”, a explicat Adrian Simtea, inspectorul șef al ISU Covasna, care a luat parte la operațiunea de salvare.

Mașina lui Adrian, răsturnată de viitură. Foto: ISU Covasna

Apa ar fi fost destul de mare la sosirea echipajului condus de Adrian Cernea în valea unde acesta a murit, însă pilotul ar fi forțat trecerea și apele învolburate au luat pe sus maşina.

Constantin Fântână, președintele comisiei Campionatului Național de off-road, spune că ploaia nu era una torențială: „Probabil apa s-a umflat foarte repede în urma ploii. Nu a fost o ploaie torenţială, nu a plouat ore în şir, dar cum e pe munte cu versanţii ăştia abrupţi, s-o fi strâns. Nu ştiu de ce a luat decizia să intre”.

Biroul Executiv al Federației Române de Automobilism Sportiv s-a întrunit de urgenţă aseară şi a deschis o anchetă pentru a vedea în ce circumstanţe s-a produs tragedia.

 
 

Urmărește-ne pe Google News