„În legătură cu posibilitatea instituirii în Capitală a unei taxe de centru, am discutat şi cu doamna viceprim-ministru. În cadrul Primăriei Capitalei se realizează acum planul de calitate a aerului. Avem zone foarte poluate, acest lucru este ştiut, trebuie împreună să luăm măsuri atât guvernamentale, cât şi locale, administrative. Nu mai putem să continuăm de această manieră, dar nici nu vrem să venim cu măsuri de sacrificiu pentru populaţie până când nu implementăm celelalte obiective, şi anume înnoirea parcului auto, să avem autobuzele noi, precum şi tramvaiele, troleibuzele şi autobuzele electrice. De asemenea, măcar parcările de reşedinţă, parcările din structură uşoară pe care urmează să le construim în zonele cele mai aglomerate din centrul Capitalei, construirea pistelor de biciclişti pentru transportul alternativ nepoluant”, a precizat Firea în cadrul conferinţei „Marile proiecte de investiţii strategice care pot dezvolta România”.
Firea a mai spus că nu poate să specifice acum cuantumul acestei taxe, pentru că va fi calculată şi va fi raportată la nivelul de trai din Capitală.
„Nu ne mai putem permite ceea ce se întâmplă acum. Avem foarte multe rable în Bucureşti, nu putem să luăm toate măsurile pe care ar trebui să le luăm din punct de vedere al depoluării, cetăţenii ar dori să folosească transportul în comun, dar nu este unul de calitate”, a arătat primarul general.
Gabriela Firea a dat însă asigurări că se va ajunge la instituirea acestei taxe după ce toate aceste măsuri se vor implementa dar şi după o consultare publică cu primăriile de sectoare, cu asociaţiile de proprietari şi după ce va fi realizat un sondaj de opinie.
„Împreună, transparent, să facem publice aceste rezultate, credem că se va ajunge la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurător, pentru protecţia clădirilor de patrimoniu din Capitală”, a punctat Firea.
Citește și: Ultima şansă a gospodinelor de a mai găsi în piaţă legume proaspete şi ieftine pentru murături. Cât costă gogonelele, gogoșarii și castraveții