Potrivit proiectului depus la Senat, societățile comerciale care se ocupă de exploatarea și transportul masei lemnoase vor fi obligate să vireze la bugetul local 3% din veniturile încasate din vânzarea de lemn. Acești bani urmează să fie folosiți pentru repararea drumurilor comunale din zona pădurilor de unde se face această exploatare a lemnului, drumuri care se strică foarte des din cauza gabaritului mare al acestor transporturi.
Inițiatorii precizează că, din cauza folosirii foarte des a acestor drumuri, circulația devine periculoasă, prin apariția gropilor și a denivelărilor în carosabil. Ei enumeră și avantajele acestei prevederi: și anume încurajarea dezvoltării economice în aceste zone și facilitarea accesului la locațiile de interes public, precum spitale, dispensare sau primărie.
Proiectul mai prevede că sumele strânse din procentul de 3% virat de firme se rețin de către ocoalele silvice. Administrația locală primește aceste sume până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a desfășurat activitatea.
”Avem cele mai proaste drumuri din Europa. La categoria ”rețele rutiere”, România ocupă un catastrofal loc 121 din 144 de state monitorizate, potrivit datelor recente date de World Economic Forum. În Europa, suntem pe ultimul loc la nivelul Uniunii Europene, și în resta avem în urma noastră doar Rusia, Moldova și Ucraina. Evaluarea maximă este șapte, iar cea minimă este 1. România este evaluată la 2,8 la fel ca și Brazilia, Costa Rica și Liban”, se mai menționează în expunerea de motive la propunerea legislativă.
Propunerea legislativă este semnată de Stan Ioan – senator PS, Ilişanu Claudiu-Augustin – deputat PSD; Munteanu Ioan – deputat PSD; Petrea Gabriel – deputat PSD; Rotaru Alexandru – deputat PSD; Şerban Ciprian-Constantin – deputat PSD.