Pentru plata șomajului tehnic din ultimele două săptămâni, cererile trebuie trimise până în 10 aprilie. Iar pentru prima jumătate din aprilie, solicitările vor fi trimise în luna mai.

Fiecare AJOFM are o adresă de e-mail dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).

Angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, și în perioada de șomaj tehnic îi vor fi achitate CAS, CASS și impozitele aferente.

Cine depune documentele

Companiile, PFA-urile și cei cu profesii liberale pot cere șomajul tehnic, plătit integral de stat, pentru perioada stării de urgență.

Depunerea documentelor, pentru pentru perioada  16-31 martie 2020, se face între 1-10 aprilie.

În cel mult 15 zile ar trebui să ajungă banii la companii, iar acestea au termen 3 zile ca să-i vireze în contul angajaților care au fost trimişi acasă, din cauta stării de urgenţă.

La celelalte categorii profesionale, care nu pot munci din cauza epidemiei, banii ajung direct, în maximum 10 zile.

Cine poate primi şomaj tehnic

Pot obține banii pentru șomaj tehnic firmele afectate de starea de urgenţă declarată în urma epidemiei de coronavirus, care au fost nevoite să îşi suspende activitatea şi să îşi trimită angajaţii acasă.

Mai beneficiază de şomaj tehnic şi Persoanele Fizice Autorizate (PFA), întreprinderile individuale, cei cu profesii liberale, sportivii care au contracte încheiate cu cluburile sau cei care obțin venituri din contracte de drepturi de autor.

Angajatorii pot suplimenta ajutorul de la stat din fonduri proprii.

Cum arată formularele

Angajatorii vor depune o cerere-tip, o declarație pe proprie răspundere și lista angajaților care nu mai pot lucra.

Documentele trebuie trimise prin e-mail fie agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă, dacă ajutorul e solicitat de o companie, fie agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, pentru celelalte categorii.

Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:

-cerere;

-declarație pe proprie răspundere;

-lista cu angajații care intră în șomaj tehnic.

Plata fondurilor necesare către angajatori se va face în termen de maximum 15 zile, iar plata angajatorilor către salariații aflați în șomaj tehnic se va efectua în 3 zile

Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021.4444-000, număr cu tarif normal.

Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) documentele necesare pentru obținerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor următoarelor categorii afectate de criza COVID 19:

1. – PFA-uri;

    – Întreprinderi individuale;

    – Întreprinderi de familie;

    – Profesii liberale.

2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportivă, antrenorii, arbitrii etc.

3. Persoanele fizice cu drepturi de autor și drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artiști plastici)

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID-19.

Documentele care trebuie depuse:

– Cerere;

– Declarație pe proprie răspundere;

– Alte acte ce pot ajuta în soluționarea solicitării (ex: extras de cont bancar).

Ministrul muncii, Violeta Alexandru, a postat pe Facebook cele două formulare care trebuie completate:

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 2

Persoanele care doresc să obțină informații suplimentare privind obținerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela următoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de e-mail din fiecare județ, unde pot fi trimise documentele pot fi găsite aici: https://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf

Urmărește-ne pe Google News