Zoom a atins la 300 de milioane de utilizatori în pandemie, iar acțiunile sale au crescut cu 500% în acest an, ceea ce a făcut ca firma să aibă o valoare bursieră de aproximativ 140 de miliarde de dolari, depășind Dell (50 de miliarde de dolari), HP (27 de miliarde de dolari), Twitter (34 de miliarde de dolari) și Slack (15 miliarde) la un loc.
Luni însă, Zoom a luat-o pe o pantă descendentă.
Averea lui Eric Yuan, fondatorul Zoom, a scăzut pe 9 noiembrie cu 5 miliarde de dolari, după ce acțiunile companiei s-au prăbușit, ca urmare a rezultatelor privind eficiența vaccinului produs de către Pfizer și BioNTech împotriva noului coronavirus.
Mai are 20 de miliarde de dolari
La un moment dat, când acțiunile Zoom erau la maximul lor istoric, averea lui Yuan era estimată la 28,6 miliarde de dolari. Afaceristul era al 40-lea cel mai bogat om de pe planetă.
Luni, Eric Yuan a pierdut 5,1 miliarde de dolari, ca urmare a declinului bursier.
Totuși, Yuan a vândut acțiuni în valoare de 275 de milione de dolari în acest an, iar averea sa se ridică în continuare la 20 de miliarde de dolari, potrivit indexului Bloomberg.
Și alte companii care au crescut în pandemie au pierdut luni din valoare
Pe lângă Zoom, luni au intrat în picaj și acțiunile altor companii care au crescut puternic în pandemie.
Titlurile producătorului de biciclete de antrenament Peloton au scăzut cu 20%, cele ale Netflix, cu 8,59%, operatorul de plăți online PayPal a pierdut 8,8%, Snapchat a scăzut cu 9,4%, iar Pinterest, cu 10,8%.
Nici comerțul online nu a scăpat: Chewy – un retailer online de mâncare pentru animalele de companie – a pierdut 11,7%, în vreme ce Wayfair – un retailer online de mobilă – a scăzut cu 21%.
De asemenea, titlurile Amazon – cel mai mare retailer online din lume și unul dintre marii beneficiari ai pandemiei – au pierdut 5%.
Nici acțiunile companiilor de livrare nu au dus-o mai bine, titlurile FedEx scăzând cu 5,7%, în vreme ce companiile de cloud ZScaler și DocuSign au scăzut cu câte 14%.
Au scăzut și acțiunile producătorilor de mănuși de protecție: Top Glove Corp a pierdut 11% pe bursa din Malaysia.
Creșteri în turism, transporturi și divertisment
În schimb, au crescut acțiunile companiilor afectate anterior de închideri și restricții.
Titlurile platformelor turistice online au “decolat‟: Expedia +24%, TripAdvisor +21%, Booking +18%.
La fel s-a întâmplat și cu cele ale companiilor de transport, precum Uber (+7,3%) sau ale companiilor care vor beneficia de reluarea activității în parcuri de agrement, precum Disney (+11,8%).
Experții avertizează însă că va mai dura până când vaccinul va fi distribuit la nivel mondial, în vreme ce trendurile către munca online vor exista și după pandemie.