Investiția inițială ar fi de 500 de milioane de dolari, iar restul banilor vor veni în urma atingerii unor ținte legate de producție.
Discuțiile subliniază încercarea Arabiei Saudite de se distanța de sectorul petrolier. Pe de altă parte, acesta este un semn rău pentru intenția lui Elon Musk de a retrage de pe bursă Tesla.
Acesta a șocat recent piețele bursiere, după ce a anunțat că vrea să cumpere Tesla cu 72 de miliarde de dolari. Musk e deja acționar și a anunțat pe Twitter că are deja ”securizată” finanțarea.
Ulterior, acesta a detaliat că a avut mai multe întâlniri cu Public Investment Fund (PIF), fondul suveran al Arabiei Saudite. Dar, în ciuda activelor sale de 250 de miliarde de dolari, acesta nu poate investi prea mult în Tesla. Și asta pentru că a investit deja 45 de miliarde de dolari în fondul de tehnologie de 93 de miliarde de dolari al grupului japonez SoftBank.
Cine e Lucid Motors
Lucid Motors își are sediul în Newark, California. Compania a fost fondată în 2007, sub numele de Atieva, de către Bernard Tse – un fost vicepreşedinte al Tesla și membru al consiliului său de administrație acesteia, şi Sam Weng – fost director la Oracle şi Redback Networks.
Compania a primit ulterior finanțare din partea unor investitori chinezi, între care omul de afaceri Jia Yueting, patronul grupului LeEco, şi BAIC.
Alţi susţinători includ Venrock, Mitsui & Co, Tsing Capital, Pragma Ventures şi Oriza Ventures.
Încrengături chinezești și lipsă de bani
Jia Yueting controlează grupul LeEco, dar are probleme grave. Acesta s-a extins foarte mult, de la streaming de filme online la telefoane, televizoare și chiar și mașini electrice. Astfel că a arămas fără finanțare. Jia Yueting a fugit din China, după ce a fost pus pe lista datornicilor. Ulterior, a fost chemat în țară de autorități pentru a rezolva datoriile, dar nu a mers. Jia Yueting controlează încă un producător de mașini electrice, numit Faraday Future. Și acesta are probleme financiare, dar o duce mai bine decât LeEco.