Compania americană este cel mai recent producător auto, după Nissan, Stellantis și GM, care reduce costurile. Industria se confruntă cu o concurență din ce în ce mai mare din partea rivalilor chinezi din Europa, scăderea cererii în China și provocările tranziției către vehiculele electrice, care rămân scumpe pentru majoritatea consumatorilor.  

Eliminarea locurilor de muncă, în principal în Germania și Regatul Unit

Ford anunță eliminarea a 4.000 de locuri de muncă în principal în Germania și Regatul Unit. Concedierile reprezintă, la nivel global, aproape 2,3% din forța de muncă totală a Ford, care numără 174.000 de angajați. 

Ford a spus că disponibilizările din Europa ar trebui să aibă loc până la sfârșitul anului 2027. 

„Producătorii auto din Europa se confruntă cu presiuni economice și concurențiale semnificative, în timp ce încearcă să gestioneze o nepotrivire între reglementările privind emisiile de CO2 și cererea consumatorilor pentru vehicule electrificate”, a precizat compania într-un comunicat. 

Vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%

Până în luna septembrie a acestui an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depășind cu mult scăderea medie a industriei, de 6,1%. 

De asemenea, Ford a cerut guvernului german să ofere mai multe stimulente și o infrastructură de încărcare mai bună pentru a ajuta consumatorii să facă tranziția către vehicule electrice. 

În decembrie, anul trecut, Berlin a încheiat subvențiile pentru vehicule electrice. În Germania, în primele nouă luni ale acestui an, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 28,6%. 

 
 

Urmărește-ne pe Google News