Conform sindicatului, Ford vrea să concedieze 2.500 de oameni în dezvoltarea de produse și alte 700 de poziții administrative.

Fabricile din Germania, în vizor

În principal, sunt vizate locuri de muncă din Germania. Ford deține o fabrică la Koln, care are 14.000 de angajați, inclusiv 3.800 la un centru de dezvoltare din vecinătate, la Merkenich.

Ford a anunțat anul trecut o investiție de 2 miliarde de dolari pentru extinderea producției la Koln, pentru producerea de mașini electrice. Grupul american are deja un parteneriat cu Volkswagen pentru producerea de mașini electrice. În acest moment, la Koln se fac modelul Fiesta, dar și motoare și cutii de viteze.

Ford vrea să producă șapte modele electrice în Europa, să facă o fabrică de baterii în Germania și una pentru producția celulelor de nichel în Turcia.

Însă chiar cu planurile de dezvoltare, reprezentanții Ford au anunțat de mai multe ori că tăieri semnificative de joburi trebuie să aibă loc la uzina Ford din Spania și la cea din Saarlouis, Germania.

Mașinile electrice necesită mai puține piese

Disponibilizările vin și pentru că mașinile electrice necesită mai puține piese și mai puțină forță de muncă pentru asamblare.

Conform Reuters, producătorul chinez BYD și producătorul canadian Magna, care construiește mașini pentru alte mărci, ar putea cumpăra uzina de la Saarlouis.

Ford Europa are circa 45.000 de angajați și vinde automobile în 50 de țări. O decizie finală va fi luată până la jumătatea lunii februarie.

Uzina din Craiova

În România, Ford deține o uzină la Craiova cu aproximativ 6.000 de angajați. Aceasta a produs anul trecut 195.237 de mașini, conform datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Ford a cedat acțiunile fabricii din Craiova către Ford Otosan, o companie mixtă din Turcia pe care o deține împreună cu Koç Holding.

Trei modele electrice în România

Ford a anunțat că va avea o linie complet electrică în Europa până în 2030, conform Reuters. În România, planurile prezentate anterior includ producerea a trei mașini electrice.

Primul dintre acestea este un vehicul compact multifuncțional, numit Tourneo Courier. Acesta va fi produs la Craiova din 2023, iar în 2024 va avea o versiune electrică.

Al doilea este modelul Puma, unul dintre cele mai bine vândute autoturisme Ford în Europa. Acesta va primi o versiune electrică din 2024, iar aceasta va fi realizată la Craiova.

În fine, un alt model electric este Transit Courier, care va avea tot din 2024 o versiune electrică.

 
 

Urmărește-ne pe Google News