B-Max reprezintă o provocare imensă pentru Ford: este un model complet nou, cu un sistem de uşi complex, produs într-o uzină total nouă… la Craiova!
Construit pe platforma lui Fiesta, Ford B-Max este urmaşul natural al lui Fusion. Va concura în segmentul monovolumelor de clasă mi- că cu Opel Meriva, Hyundai ix20, Kia Venga, Citroën C3 Picasso şi Nissan Note. La conceptul prezentat la Geneva, montantul (stâlpul) central lipseşte, iar uşile din spate sunt culisante.
Reprezentanţii Ford au dat asigurări că nu este doar un exerciţiu de stil şi că aceste soluţii vor fi transpuse în producţia de serie.
Lipsa montantului central aduce avantaje multiple în ceea ce priveşte accesul în maşină. Printre motorizări se va număra şi cea cu injecţie directă de 1 litru în 3 cilindri.
Această variantă va fi produsă şi în uzina din Craiova, în paralel cu uzina Ford din Köln şi se va regăsi şi pe alte modele ale constructorului german.
Producţia lui B-Max va începe la finalul acestui an, iar cea a motorului Ecoboost de 1 litru – la începutul lui 2012. Oficialii Ford susţin că B-Max va obţine 5 stele la testele Euro NCAP.