Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia fabrică Ford din Europa unde se produc vehicule complet electrice.
„Investiţia din Craiova vine în contextul celorlalte investiţii anunţate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) şi pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia şi trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienţilor din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”, a declarat, în comunicat, Stuart Rowley, președintele Ford Europa, conform Agerpres.ro.
Rowley a cerut Guvernului să își onoreze promisiunile în privința infrastructurii de transport, despre care spune că este „esențială”.
Guvernul a promis realizarea drumului expres Craiova – Pitești încă de la preluarea fabricii de către Ford, în anul 2008, dar acesta încă nu este gata.
Tranziția verde
În februarie, Ford a anunțat că vrea ca până în 2024, întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru a avea emisii zero. Astfel, toate modelele vor avea versiuni fie complet electrice, fie hibride.
Noul vehicul comercial uşor va fi echipat cu motoare Ford pe benzină și motorină produse la uzina Dagenham din Marea Britanie. Transmisiile vor fi realizate la Ford Halewood Transmissions Limited, tot în Marea Britanie.
De la preluarea din 2008, Ford a făcut investiții de două miliarde de dolari în fabrica de la Craiova.
O nouă reducere a producției din lipsă de cipuri
Ford a anunțat luni o reducere a programului de lucru la Craiova, din cauza penuriei de semiconductori.
„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie – 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10-14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie – 14 mai”, a declarat Ana-Maria Timiş, directorul de comunicare al Ford România, potrivit Mediafax.ro.
Uzina de la Craiova este, însă, alături de cea de la Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza cipurilor, în condiţiile în care alte fabrici ale constructorului american au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în acest an.
Criza cipurilor afectează de mai multe luni industria auto globală, constructori precum Ford, Nissan sau Volkswagen stopând producția din lipsă de semiconductori.
Ulterior, aceasta s-a extins și afectează și producția de smartphone-uri și pe cea de electrocasnice.