Intimidări, amenințări, șantaje, taxe de protecție, polițiști corupți în rol de ”cârtiță”. Și multă motorină scursă prin conducte artizanale, direct în buzunarele mafioților. Nu sunt ingredientele unei spectaculoase pelicule de acțiune, ci elementele-cheie care au putut face posibil un jaf sistematic, de milioane de lei, derulat sub paravanul unor inginerii de tot felul. Ca orice poveste cu bandiți și hoția de la Depoul din Timișoara își are începuturile ei. O minte pe cât de ”luminată”, pe atât de influență și puternică, și-a zis, prin 2010, că locomotivele mai pot să și zăbovească în ateliere, nu numai să bată-n lung și-n lat drumurile din fier din toată țara, iar carburantul rămas să-și găsească, firesc, loc în canistrele celor care au debutat ca hoți de carburant la ordinul șefilor lor. În scurt timp, de la bidoane umplute ”la furtun” la sfârșitul zilei de lucru, s-a ajuns la instalații artizanale și conducte uriașe ilegale prin care motorina din depou ajungea direct în rezervoarele unei firme fantomă care o scotea apoi pe piața neagră la prețuri fără concurență.

Plăteau lunar taxă de protecție

Pentru a elimina orice pericol, caracatița formată din directori, contabili, gestionari, un lider de sindicat zelos doar în fața cotizanților, dar și din specialiști în fizică și chimie -, un adevărat păienjeniș care a prins mai toată suflarea care-și câștigă (și) un ban cinstit, pe statul de plată al respectivei filiale a CFR – , a prins în tentaculele ei și un polițist. O ”cârtiță”, un informator al infractorilor care avea misiunea să țină departe orice anchetă a Poliției. Munca îi era dublată de șeful sindicaliștilor care, prin intimidări și amenințări, reușea să îndepărteze orice control venit din partea CFR-ului. Anchetatorii au probat că ”armata” de muncitori care voiau să-și păstreze locul în rețea erau obligați să-i plătească între 50 și 100 de euro pe lună taxă de protecție sindicalistului ”suprem”. Poate că totul ar fi mers bine în continuare pentru hoții de motorină dacă ”spionii” Poliției și ofițeri sub acoperire nu ar fi intrat pe fir ajutați de scurgeri de informații venite chiar din ”inima” grupării. Interceptările, filajele, infiltrările în rețea, tranzacțiile supravegheate cu motorină furată le-au venit până la urmă de hac zecilor de bandiți care au fost luați, ieri, pe sus în urma unei mega-acțiuni care a vizat trei județe.

Fizicieni, chimiști și buletine de analiză fictive

Bandiții au ajuns la un asemenea rafinament încât, atunci când volumul motorinei scursă ilegal din rezervoarele Depoului de Locomotive din Timișoara a atuins cote maxime, au cooptat în grupare angajați ai Laboratorului de Determinări Fizico-Chimice, specialiști care să le acopere furturile în mod științific. Fizicienii și chimiștii intrați în slujba mafioților gândeau, la ordinul capilor, formule de calcul complexe, dar fictive, care să demonstreze că în acte totul este în regulă.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News