Armata elvețiană reia decolările și aterizările de urgență pe șosea, pentru prima dată în iunie, după o pauză de un deceniu. Ultima dată când au fost efectuate astfel de teste a fost în anii 70 și 80 cu tipurile de aeronave din acea perioadă.
O secțiune a autostrăzii A1, la sud-vest de Berna, va fi închisă până la 36 de ore, iar traficul va fi redirecționat. Elvețienii răspund la „noua situație de securitate” cu astfel de exerciții militare.
A1 are 383 de kilometri și unește St. Margrethen, cantonul St. Gallen, nord-estul țării, cu Geneva, sud-vest.
Nemții și austriecii au scos de la „sertar” planurile din timpul Războiului Rece
În Germania, mass-media se întreabă dacă astfel de exerciții mai sunt posibile. În martie 1984, forțele aeriene NATO au desfășurat operațiuni pe A29, lângă Bremen.
La un moment dat, câteva zeci de secțiuni de autostradă din Germania puteau fi piste de aterizare de urgență. Doar că, în cursul lucrărilor de construcție, de reparații și de lărgiri, acestea au dispărut în mare parte, în ultimele decenii, scrie agenția de presă DPA. Iar piste pentru aterizări de urgență mai sunt disponibile doar pe câteva autostrăzi.
Și în Austria există planuri pentru reluarea unor astfel de exerciții, relatează Kleine Zeitung. În 1986, au fost efectuate teste pe o autostradă care nu era încă deschisă circulației.
„La acel moment, în Austria erau planificate 20 de piste alternative pe șosea. Dar proiectul nu a mai fost implementat”, notează ziarul.
Acum însă, „s-au scos din sertar” planurile din timpul Războiului Rece, au confirmat forțele aeriene austriece.
Foto: arhiva Blick (exerciții de decolare și aterizare pe N6, azi autostrada A6, în 1982, lângă Münsingen, cantonul Berna)