La capătul unei anchete desfăşurate pe parcursul mai multor luni, Libertatea a intrat în posesia dosarului nr. 774/2005, ce dezvăluie modul în care s-a ajuns la neînceperea urmăririi penale în cazul lui Carmen Vlădescu, prima soţie a lui Sebastian Vlădescu, care acum 5 ani a intrat cu maşina pe contrasens, accidentându-l mortal pe şoferul unei Dacii şi rănind grav alţi pasageri din autoturismul victimei.
Duminică, 29 mai 2005, cer senin, vizibilitate perfectă. În jurul orei 15.30, Carmen Vlădescu, la volanul unui Volkswagen Touareg, nr. temporar B-78578, se deplasa pe drumul naţional 22A, în direcţia Tulcea – Bucureşti. La 2,5 km după ieşirea din localitatea Cataloi (12 km distanţă de Tulcea), în drum spre Nalbant, Carmen Vlădescu a intrat pe contrasens şi a acroşat Dacia 1310 nr. TL-02-ALO, condusă regulamentar de Sandu Ion (49 de ani), din Tulcea, lovind un copac şi ricoşând apoi într- o Dacie Nova aflată în spatele Daciei 1310. Impactul s-a dovedit fatal pentru şoferul Daciei 1310, care a murit pe loc, iar Mioara Dinu – pasagerul din stânga spate, fiind grav rănită. Alte două persoane din maşină, Constantin Dumitru şi Constantin Elena, au necesitat între una şi trei săptămâni de spitalizare, în timp ce Nicolae Dinu, alt pasager, a scăpat nevătămat.
În dosar, un nebun e considerat vinovat
În declaraţiile anexate la dosar, Carmen Vlădescu încearcă să explice de ce a tras de volan, intrând pe contrasens, mărturisind că a observat o persoană pe partea dreaptă a carosabilului, care a început să se deplaseze spre axul drumului, intrând în acest fel în culoarul de deplasare al maşinii sale: “Când m-am apropiat de acesta, la circa 10 metri, am sesizat că bărbatul respectiv a făcut câţiva paşi lateral stânga, pătrunzând spre carosabil circa un metru”. Individul respectiv a fost identificat ulterior ca Ioniţă Florinel (37 de ani), bolnav psihic, aflat în evidenţele Secţiei de Psihiatrie Tulcea.
Şi totuşi, numitul Dinu Nicolae, pasager al Daciei 1310, a declarat în acelaşi dosar că l-a văzut şi el pe Ioniţă Florinel, dar nu intrând pe şosea: “Am observat un bărbat în afara carosabilului, pe partea stângă din direcţia de mers”. Şi raportul Poliţiei, dar şi cele două expertize finale, tehnică (20 iulie 2005) şi criminalistică (8 ianuarie 2009), se bazează într-o proporţie suficientă pe declaraţiile lui Carmen Vlădescu, pe care şi le însuşeşte şi Rezoluţia de scoatere de sub urmărire penală a Parchetului Tulcea, din 19.02.2009, semnată de procurorul Ionel Scutelnicu.
Filmul accidentului
1. Maşina lui Carmen Vlădescu virează brusc spre stânga… | 2. Intră în coliziune, pe contrasens, cu Dacia 1310 a lui Sandu Ion, condusă regulamentar… |
3. În timp ce Dacia lovită ajunge în şanţ, maşina condusă de Vlădescu izbeşte un copac… | 4. După care ricoşează din nou în drum, lovind o Dacie Nova pe care o aruncă în afara carosabilului |
grafică: Cosmin Marica |
„Înainte de impact nu am acţionat sistemul de frânare, încercând să mă strecor pe lângă Dacia roşie, dar nu am reuşit!”
Carmen Vlădescu, 29.05.2005
«Aprecierea s-a dovedit eronată»
În filele expertizei criminalistice, ca şi în raportul de expertiză tehnică, apar elemente discutabile, dar care au condus la neînceperea urmăririi penale în cazul lui Carmen Vlădescu, pentru omor şi vătămare din culpă.
Fila 122 verso din cadrul dosarului consemnează clar declaraţia edificatoare a lui Carmen Vlădescu: “Înainte de impact nu am acţionat sistemul de frânare, încercând să mă strecor pe lângă Dacia roşie, dar nu am reuşit”.
Mai mult, Ovidiu Stoinel, care semnează expertiza criminalistică din 8 ianuarie 2009 şi care acceptă chiar şi varianta intrării pe carosabil a bolnavului psihic, susţinută de Carmen Vlădescu, scrie negru pe alb: “Sus-numita (n.r. – Carmen Vlădescu) a ales varianta de ocolire prin stânga, apreciind că se va putea încadra între pieton şi Dacie, apreciere care s-a dovedit eronată”.
Avea o viteză de 92 km/h
Interesant este că în expertiza criminalistică din 8 ianuarie 2009, viteza maşinii conduse de Carmen Vlădescu este stabilită la 92 km/h, în condiţiile în care limita maximă admisă în acea zonă este de 90 de km/h. În dosar se precizează şi că vizibilitatea şi condiţiile de trafic erau optime la ora producerii accidentului.
După 3 luni, demnitar în Cabinetul Tăriceanu
În mai 2005, când fosta sa soţie a provocat accidentul mortal, Sebastian Vlădescu era deja un personaj influent în mediul politic. Fost secretar de stat în Ministerul Industriei şi Comerţului, Vlădescu ocupa câteva funcţii- cheie acum cinci ani: reprezentant al Guvernului în Consiliul de Administraţie al Petrom SA, preşedinte al Consiliului de supraveghere al BCR, membru în comisia de privatizare a CEC. Pe 22 august 2005, când dosarul lui Carmen Vlădescu se afla în derulare la Inspectoratul de Poliţie Tulcea, Sebastian Vlădescu era numit ministru al finanţelor.
Citiţi în ziarul de mâine cum contrazic martorii accidentului verdictul Parchetului