Într-un discurs scurt, Xi Jinping a declarat podul deschis, iar mai multe imagini cu artificii au fost proiectate pe mai multe ecrane amplasate în spatele liderului de la Beijing. Totuși, chiar dacă marți a fost inaugurarea, traficul va fi deschis miercuri.
Construcția a costat aproximativ 20 de miliarde de dolari și beneficiază de tehnologie de ultimă oră. Pe pod au fost amplasate camere care detectează căscatul, șoferii sunt forțați să poarte dispozitive de monitorizare a ritmului inimii, iar donatorii și elita politică nu au voie să călătorească pe acesta. Mai jos puteți citi o listă cele mai ciudate lucruri în ceea ce privește acest pod, scrie The Guardian.
”Camerele care detectează căscatul” și verificări pentru tensiunea arterială
În timp ce șoferii trec podul, presiunea arterială va fi monitorizată. Informațiile vor fi trimise către centrul de control al podului. Oamenii din centrul respectiv vor mai putea urmări fiecare șofer prin intermediul unor camere speciale. Dacă un conducător auto cască de mai mult de trei ori în 20 de secunde, un sistem automat va porni o alarmă.
Permisiune specială
Cei care vor dori să ajungă din regiunile autonome Hong Kong și Macao în China, pe pod, sunt nevoiți să obțină o permisiune specială. Astfel, doar șoferii care vor îndeplini criterii stricte o să primească din partea autorităților chineze un permis special, pe termen lung.
Printre criterii se numără: plata de taxe mari în China, donarea de bani către organizațiile caritabile din provincia Guangdong sau aceia care fac parte din anumite organizații politice. Alții pot lua un autobuz privat, având în vedere că nu există transport public pe pod.
Controverse
Mai mulți internauți din China s-au plâns de accesul restricționat pe pod. ”Este o investiție foarte mare din banii cetățenilor din Hong Kong… și nu este accesibilă pentru toți”, a spus un internaut în secțiunea de comentarii a unui articol publicat de South China Morning Post.
Șoferii, confuzi de benzile de circulație
În Hong Kong și Macao se circulă pe partea stângă, în timp ce în China se circulă pe partea dreaptă. Astfel, șoferii din cele două regiuni autonome vor fi obligați să se adapteze pe toată lungimea podului, pentru că traficul se va desfășura pe partea dreaptă a sensului de mers. Schimbarea de benzi se va face la mai multe puncte aflate la capetele podului.
Importanța politică a podului
Construcția este parte a unei campanii de a conecta Hong Kong și Macao de 11 orașe mari ale Chinei pentru a crea un rival pentru regiunea Silicon Valley din SUA.
Criticii spun că podul în valoare de 20 de miliarde de dolari are, totuși, alt scop: să integreze Hong Kong și Macao în China. Cele două regiuni au statut special în cadrul statului chinez, ambele având guverne, sisteme legale și politici proprii.
FOTO: NORTH FOTO / EPA