Bucureștiul nu are doar străzi neasfaltate, ci și bulevarde. Exemplul ideal este bd. Mircea Veroiu din cartierul Henri Coandă. Acesta reprezintă o cale de acces pentru locuitorii de acolo și e străbătut de autobuzele Societății de Transport București (STB), proaspăt revenite pe traseu.
Liniile care opresc în stația Ștefan Mihăilescu Brăila – majoritatea denumirilor de străzi sunt date după actori și regizori ai secolului trecut – merg pe drum cu viteza de 5-10 kilometri la oră. Motivul: drumul este în valuri, iar gropile încetinesc natural orice mașină ce se vrea trecută de hârtoape.
Limitatoarele naturale de viteză nu sunt însă pe placul șoferilor. Care povestesc că zona devine insuportabilă când temperaturile cresc, iar pământul bocnă de acum se preschimbă-n noroaie.
Chiar și acum, urmele de anvelope au rămas în noroiul întărit pe marginea șoselei neasfaltate.
„Pe polei, ne chinuim”
„Când o da zăpada, nu mai ieșim din șanțul ăla de acolo”, spune unul dintre cei care conduc pe linia 231. „Când vine poleiul, ne chinuim”, a declarat el pentru Libertatea.
El a menționat că nu conduce mereu pe acest traseu, unul evitat de șoferii STB.
Iar gropile nu sunt singurele care le pun probleme șoferilor.
Chiar în mijlocul intersecției dintre bulevardul Mircea Veroiu și strada Câmpul Pipera, un capac neastupat, nesemnalizat, poate pune probleme oricărei mașini care trece pe acolo.
Unde este strada din apropierea Aeroportului Băneasa și cine ar trebui să o asfalteze?
PMB spunea în 2020 că e strada ei
În 2020, Libertatea a publicat răspunsul Primăriei Municipiului București referitor la străzile neasfaltate din oraș.
Cu titlul „Care sunt cele 60 de străzi din București pe care trebuie să le asfalteze Nicușor Dan”, ziarul prezenta drumurile neasfaltate care aparțin de PMB.
Pe listă era trecut, din partea Primăriei, și bulevardul Mircea Veroiu. Oficial, PMB recunoștea că bulevardul e la ea și e neasfaltat.
Vecinilor li s-a spus că e-n Voluntari, dar e preluată de PMB provizoriu
Totuși, locuitorii din zonă spun că problema ar fi alta. Harta Voluntariului o înțeapă pe cea a Bucureștiului chiar în zona stației STB, iar acea parte ar face parte din Voluntari.
„Tronsonul la care faceți referire se află pe teritoriul UAT Voluntari”, spuneau cei de la PMB într-un răspuns pentru un vecin. Dar, totuși, în 2013, a fost „transmis în domeniul public al Municipiului București și în administrarea Consiliului General al Municipiului București” până la finalizarea unor lucrări de canalizare și asfaltare, urmând ca acesta să revină în patrimoniul Voluntariului după.
Dar nu s-a întâmplat nimic de atunci.
„La această dată, municipiul București derulează măsurile necesare pentru determinarea lucrărilor neexecutate și a valorii acestora, cu scopul de a permite demararea unei proceduri de achiziții pentru un nou contract de execuție”, se arăta într-un răspuns redactat acum o lună, pe 21 decembrie 2021.
Primăria a întârziat plățile, contractul a fost rupt
Altfel spus: PMB a preluat strada pentru a o asfalta, însă n-a făcut nimic de aproape un deceniu. Contractul 729/2013 a fost reziliat din cauza întârzierilor la plată ale Primăriei București, autoritate contractantă în acest caz.
Ce s-a făcut? „Nu au fost executate lucrări din contract”, ci doar o „operațiune de reprofilare și compactare a carosabilului de pământ pentru permiterea accesului autobuzelor la zona asfaltată din sector 1, București”.
Libertatea a solicitat Primăriei Capitalei și Primăriei Voluntari lămuriri suplimentare despre situația străzilor din cartierul Henri Coandă.
Cine a fost Mircea Veroiu
- Actor și regizor român (1941, Târgu Jiu – 1997, București)
- A regizat: „Nunta de piatră” (1972), „Artista, dolarii și ardelenii” (1980), „Adela” (1985)
- Conform Formula AS, a părăsit România la finalul anilor 80 și a revenit după Revoluție
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro