Acesta este cu adevărat uriaș: peste 600.000 de metri pătrați, adică mai mult de 60 de hectare, din care 120.000 de metri pătrați reprezintă prima fază a proiectului.
Investiția totală se ridică la 300 de milioane de lei, echivalentul a circa 65 de milioane de euro. În total, eMag va investi în acest an 120 de milioane de euro.
”Este un pic mai mare decât ne-am imaginat”, spune Iulian Stanciu, directorul general al eMag, cel mai mare magazin online din România. Stanciu este în același timp acționar al eMag, cu aproximativ 20% din acțiuni.
Restul titlurilor sunt deținute de către grupul Naspers, din Africa de Sud.
Peste 4.000 de locuri de muncă
Noul depozit asigură locuri de muncă pentru aproximativ 4.000 de oameni și va fi inaugurat în luna decembrie, la timp pentru a prinde noul sezon de cumpărături de Sărbători.
Spre comparație, întregul grup eMag are acum 4.470 de angajați.
Automatizarea crește productivitatea
Stanciu a afirmat că în depozitul actual al eMag oamenii lucrează deja cot la cot cu roboții.
În fapt, aceștia nu sunt roboți umanoizi sau precum cei din filmele SF, ci este vorba mai degrabă de o linie automatizată pentru ambalarea produselor.
De asemenea, șeful eMag spune că retailerul folosește deja algoritmi de inteligență artificială atunci când trimite angajații să aducă produsele comandate și îi optimizează traseul.
”Robotizarea ne ajută: un om făcea 50 de pachete pe oră, acum face 100. Automatizarea nu va face rău oamenilor, ci îi va ajuta”, a arătat el.
Acesta a evocat și criza de forță de muncă, afirmând că șomajul este practic zero în marile orașe din România.
7,5 milioane de clienți
Emag a a avut anul trecut 7,57 milioane de clienți, dintre care 4,26 milioane în România, iar restul în Ungaria, Bulgaria și Polonia, țări în care compania este prezentă.
Grupul eMag include și Fashion Days, PC Garage, Sameday Courier și Depanero, iar anul trecut a înregistrat vânzări totale de 4,06 miliarde de lei, în creștere cu 30%.
Pentru acest an, Stanciu estimează o creștere cu 20% a cifrei de afaceri, Emag urmând să ajungă pe profit începând cu anul viitor.
eMag îți livrează șezlongul pe litoral
Noul depozit este central în planurile Emag de creștere a numărului de clienți.
De altfel, Stanciu a repetat de câteva ori această mantră: pentru a supraviețui într-o lume în care retail-ul online este dominat de Amazon și Alibaba și în care mai concurezi și cu lanțurile tradiționale de magazine, singura soluție e creșterea numărului de clienți.
Iar în această vară Emag va lansa o serie de servicii noi.
Începând cu data de 25 iunie, clienții din București și Ilfov vor putea comanda până la ora 24:00 cu livrare a doua zi, inclusiv sâmbăta și duminica.
De asemenea, din data de 2 iulie, eMag introduce un serviciu de livrare rapidă pentru litoral. Astfel, vor putea fi plasate comenzi cu livrare pe litoral în aceeași zi (dacă este plasată comanda până la ora 12:00) și cu livrare a doua zi (dacă este plasată până la ora 24:00).
Din luna august, apare livrarea pe 6 intervale orare de câte 2 ore între 09.00 – 21.00. eMag va extinde serviciul de livrare în aceeași zi și în județul Ilfov, oferind 6 intervale de câte două ore, de la 3 intervale de trei ore câte sunt în prezent. Clienții vor putea plasa comanda cu până la o oră și jumătate înainte de intervalul de livrare dorit. Serviciul va fi disponibil și în week-end.
În fine, începând cu luna octombrie, utilizatorii vor putea să își cumpere de pe platformă cartele prepaid sau să își alimenteze conturile prepaid de pe telefoane.
”Garantat eMag”
Separat, compania va lansa și serviciul ”Garantat eMag”, care va oferi retur gratuit în 30 de zile și posibilitatea verificării coletului.