Lucrările s-au încheiat în acest weekend și au totalizat o suprafață de 67.228 mp, din care 39.483 mp la pista nr. 1 și alți 27.745 mp la platforme și căi ce rulare a avioanelor.
Potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București, “pentru desfășurarea în condiţii de siguranţă şi securitate a activităţilor aeroportuare, precum şi pentru minimizarea disconfortului pasagerilor, lucrările de reparații s-au defășurat în special noaptea, în afara orelor de vârf ale traficului aerian.”
“Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă. Echipa CNAB depune toate eforturile pentru a asigura în permanență un nivel înalt de securitate și confort pentru toți pasagerii care tranzitează aeroporturile bucureștene”, a precizat directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mîndrescu.
La finalul lunii iulie, din cauza unei ploi torențiale, 19 curse aeriene au avut întârzieri la decolarea de pe Aeroportul ”Henri Coandă”. Una dintre piste a fost inundată, iar avioanele au pierdut culoarele de zbor. Din cauza condițiilor meteo, pasagerii au fost nevoiţi să aştepte ore în şir în aeroport fără să ştie ora exactă la care vor putea pleca.
Ministerul Transporturilor a anunțat anul trecut existența unui proiect pentru extinderea Aeroportului ”Henri Coandă” București, prin realizarea unui nou terminal. Acesta ar urma să fie construit în două etape și va presupune platforme noi de avioane, căi de rulare, conexiuni la rețeaua rutieră, parcare, clădiri auxiliare și un nou turn de control.
Citește și:
SPECTACOL absolut pe Otopeni! Au transformat o pistă în cea mai mare parcare de avioane pentru aeronavele suporterilor spanioli!
VIDEO | Cum se vede decolarea unui avion din Turnul de Control la Sol al Aeroportului Otopeni. Imagini spectaculoase filmate chiar în timpul furtunii