Bucureștenii au putut să vadă de duminică, pe linia 41, un tramvai nou, modern. Cu scaune total schimbate, încărcătoare USB, validatoare moderne ale cardurilor de călătorie care permite și plata direct cu cardul bancar, display-uri de informare în interior, wi-fi gratuit, dar și camere de supraveghere atât în interior, cât și în exterior.
Nu vorbim de un tramvai nou-nouț, ci de unul reparat capital. Acesta a fost modernizat la Uzina de Reparații (URAC), în colaborare cu cei de la Universitatea Politehnică. Prima lui utilizare a fost în urmă cu 13 ani.
Este o muncă pe care am făcut-o cu resursele noastre comune, dar și cu entuziasm. Suntem în stare și noi să mai facem lucruri bune.
Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnice București:
Vorbim de primul tramvai modernizat cap-coadă din seria de 46 care au intrat în reparații generale. Conform celor din Sindicatul STB, tramvaiul a avut parte de o înlocuire totală a interiorului.
S-au eliminat vechile elemente de interior, ducând la utilizarea de materiale moderne, fibră de sticlă și elemente din aluminiu, precum și un nou model de scaune ergonomice.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 10Conform specialiștilor în domeniu, tramvaiul modernizat este de tipul V3A-CH-PPC-CA, cu motor în curent alternativ. Vorbim, așadar, de a patra generație de tramvaie articulate de producție bucureșteană V3A. Fabricarea lor a început în 1971.
Mai mult, în următoarea perioadă vor mai ieși pe traseu tramvaie modernizate care vor ajunge pe linia 1 și 41, dar și izolat pentru linia 10 și 32.
operează STB în acest moment în București: 24 de tramvaie, 17 de troleibuze şi 145 de autobuze, din care 41 de linii regionale
STB dispune de aproximativ 2.000 de vehicule, însemnând autobuze, troleibuze şi tramvaie care efectuează, anual, peste 700 milioane de călătorii urbane, regionale şi expres, STB având și una dintre cele mai întinse reţele de transport în comun din Europa.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro