Pe şantierul din jurul podului de peste 500 de milioane de euro, puţini muncitori şi puţine utilaje dau zor la finalizarea proiectului. Termenul avansat de şeful Guvernului, termen prevăzut şi în contractul de execuţie, riscă să fie depăşit, judecând după lentoarea cu care se desfăşoară acum activitatea la Golden Gate-ul românesc.

Japonezii, în grafic, italienii, întârziaţi de autorizaţii

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 10

Contractul pentru proiectarea şi realizarea podului de peste Dunăre a fost semnat în ianuarie 2018, iar lucrările au început în decembrie 2018.

La pod, care este proiectat şi realizat de asocierea WEBUILD (iniţial Astaldi S.p.A., din Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd.(Japonia), urmează să fie realizată hidroizolaţia, să fie sudaţi tablierii din structura de rezistenţă, să fie montate parapetul şi sistemele de siguranţă şi de iluminat.

Constructorul italian se ocupă de construirea drumurilor de legătură, fără de care podul nu poate fi dat în folosinţă. Autorizaţiile de construcţie pentru aceste artere au fost emise la peste trei ani de la semnarea contractului, în martie 2021 (primii 6 km) şi în mai 2021 (restul de 15 km).

În iunie, Compania Naţională de Infrastructuri Rutiere (CNAIR) anunţa că drumurile expres din jurul podului sunt construite în proporţie de 35 la sută. Într-un comunicat din iulie, Compania preciza că proiectul “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” înregistrează un progres fizic de 81,2 la sută.

Podul este proiectat și realizat de asocierea Webuild şi IHI Infrastructure Systems Co.Ltd. Foto: Dumitru Angelescu / Libertatea

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, susţinea, potrivit Hotnews.ro că, în cel mai optimist caz, la sfârşitul lui 2022, vor fi gata 50 la sută din drumurile de legătură, întregul proiect urmând să fie recepţionat în prima jumătate a lui 2023.

85%, bani europeni

Conform contractului, durata de execuţie a podului este de 3 ani, iar perioada de garanţie, de 10 ani. Finanţat în proporţie de 85 la sută cu fonduri europene nerambursabile, podul conţine, potrivit CNAIR, 81.000 de kilometri de fir de oţel, destul cât să înconjoare Pământul de două ori.

Drumurile de legătură ale podului măsoară 21 de kilometri. Foto: Dumitru Angelescu / Libertatea

“Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate național 3 (București-Moldova), precum și îmbunătățirea condițiilor de tranzit pentru traficul internațional către Bulgaria și Turcia. Noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcționare ale vehiculelor și expunerea populației la poluarea aerului și a zgomotului și îmbunătățirea calității vieții pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila și Galați”, precizează CNAIR, pe site-ul oficial.

 
 

Urmărește-ne pe Google News