Legea prevede, printre altele, că aceste dispozitive nu trebuie să depăşească o viteză de 25 km/h, în condiţiile în care unii constructori oferă modele a căror viteză poate ajunge până la 80 km/h.
La fel ca şi în cazul bicicletelor, ele trebuie echipate cu lumini de poziţie faţă/spate, de catadioptrii, cu un sistem de frânare şi cu un avertizor sonor.
De asemenea, se pune capăt utilizării trotinetelor electrice de către două persoane simultan, uneori un copil.
„Dispozitivele de deplasare personală motorizate” nu vor putea transporta decât un conducător, care trebuie să aibă vârsta de cel puţin 12 ani.
La fel ca şi în cazul șoferilor, este interzis să vorbeşti la telefon sau să porţi căşti în timpul condusului.
Conducătorii trotinetelor electrice vor trebui să utilizeze pistele pentru biciclete sau şoselele, unde viteza este limitată la 50 km/h.
În cazul nerespectării regulilor, contravenienţii pot primi o amendă de 35 de euro.
Un fenomen la modă în numeroase oraşe din Franţa şi Europa, utilizarea trotinetelor electrice a explodat în ultimii doi ani, în special prin intermediul aplicaţiilor de închiriere de tip „free floating”.
De exemplu, la Paris sunt în prezent 15.000 de trotinete electrice, potrivit Agerpres.
Aceste reguli erau cerute de mult timp de autorităţile publice şi utilizatorii din Franța, care se confruntă cu un număr din ce în ce mai mare de accidente, pe șosele și trotuare, unele mortale.
Și în România se cere o asemenea reglementare, dar deocamdată există doar un posibil proiect, potrivit căruia trotinetele electrice să fie asimilate bicicletelor în Codul Rutier