„Persoanele care au intenția de a înșela utilizatorii dau apeluri scurte, de obicei prin intermediul unor programe de apelare automată a unor numere selectate aleatoriu, cu intenția ca cel apelat să sune înapoi. Victima sună de obicei la un număr de telefon cu suprataxă, iar scopul celor apelați este să mențină apelul activ un timp cât mai îndelungat și să obțină, astfel, câștiguri ilicite”, a anunțat ANCOM într-un comunicat de presă.
„Tarifele aplicate acestor apeluri, către numere din țări precum Botswana, Guineea, Guyana, Nepal, Sri Lanka etc., este ridicat, iar costurile se regăsesc, ulterior, pe factura persoanei care apelează”, menționează sursa citată.
Specialiștii oferă o serie de sfaturi pe care utilizatorii ar trebui să le urmeze, dacă se confruntă cu o astfel de situaţie.
- Persoanele care întâmpină o astfel de situație sunt îndrumate să nu sune înapoi la numerele pe care nu le cunosc, cu atât mai puțin dacă acestea sunt numere internaționale provenind din țări cu care nu au nicio legătură.
- Nu trebuie furnizate date cu caracter personal, dacă acestea sunt solicitate prin aceste apeluri.
- Utilizatorii care întâlnesc acest tip de fraudă sunt sfătuiți să informeze furnizorul lor de servicii de telefonie și, totodată, să se adreseze Poliției, instituția abilitată de dispozițiile legale în vigoare să investigheze posibilele cazuri de înșelăciune sau de infracțiuni informatice.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro