La un nivel-record de 734,96 dolari pe acțiune, Nvidia valora luni 1.820 de miliarde de dolari pe bursă, față de 1.810 miliarde de dolari pentru gigantul de retail.
De asemenea, era la aproape de Alphabet, holdingul care deține Google, care avea 1.870 de miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
Ultima dată când Nvidia a fost mai valoroasă decât Amazon a fost în 2002, când fiecare dintre cele două companii aveau o valoare sub 6 miliarde de dolari.
După vânzările peste așteptări ale Amazon din perioada de sărbători, investitorii sunt cu ochii pe rezultatele trimestriale ale Nvidia, care vor fi anunțate în data de 21 februarie.
Creștere de 47% de la începutul anului
Așteptările sunt foarte mari, acțiunile înregistrând o creștere de 47% de la începutul anului până în prezent, ceea ce o face să fie cea mai mare câștigătoare dintre componentele indicelui S&P 500.
Rezultatele trimestriale explozive și estimările puternice ale Nvidia arată că producătorul de cipuri se afla în pole position în furnizarea de tehnologie pentru companiile care lucrează la inteligență artificială generativă, cum ar fi ChatGPT sau aplicații de creare de imagini.
Nvidia are cvasi-monopol pe furnizarea de cipuri pentru inteligență artificială, și este și cel mai mare producător de cipuri grafice pentru jocuri video, cu 80% cotă de piață.
Pariul pe cererea puternică din domeniul inteligenței artificiale a făcut ca Nvidia să fie compania cu cea mai mare creștere din grupul celor „Șapte Magnifici”, cu o apreciere bursieră de 223% în ultimele 12 luni.
Meta Platforme, proprietarul Facebook, Instagram si WhatsApp, se află pe locul al doilea, cu o creștere de 163% a acțiunilor.
Microsoft, marele câștigător
În ianuarie, Microsoft a depășit Apple și a devenit cea mai valoroasă companie din lume, Alphabet fiind pe locul al treilea.
În acest moment, Microsoft are o valoare de piață de 3.085 miliarde de dolari, Apple are o capitalizare de 2.889 miliarde, iar Alphabet are 1.841 miliarde.
Microsoft deține 49% din Open AI, compania care produce ChatGPT, și integrează tehnologia acesteia în multe dintre produsele sale.