Unul dintre simptomele unui automobil cu probleme îl reprezintă culoarea fumului care iese pe țeava de eșapament, iar astăzi îți vom spune care sunt cauzele și ce trebuie să faci în cazul în care mașina ta degajă fum alb și cum trebuie să procedezi în această situație.

De ce iese fum alb pe țeava de eșapament

Cu toții știm că este normal ca pe terminațiile sistemului de evacuare al unei mașini cu motor cu ardere internă să fie eliminat fum. În mod normal, fumul care este degajat în atmosferă este abia vizibil la ieșirea din evacuare.

Problemele apar, însă, în clipa în care acesta capătă o anumită culoare, iar acesta poate fi un prim semn prin care automobilul îți transmite că există o defecţiune la nivelul motorului.

Pentru fumul de evacuare este firească o nuanţă incoloră până la una gri-albă. Însă, dacă fumul începe să fie vizibil de la distanță și să capete o culoare albă, albastră sau neagră, acesta trebuie perceput ca un semnal de alarmă și nu trebuie ignorat, așa cum fac, din păcate, unii șoferi.

În cazul în care fumul este alb nu înseamnă neapărat că există o defecțiune, mai ales dacă apare la pornirea și funcționarea motorului rece din cauza condensului care s-a format în interiorul motorului, mai ales dacă mașina a stat peste noapte și a fost pornită dimineața.

Ce înseamnă când iese fum alb pe țeava de eșapament

Dacă acest fum persistă și după ce motorul s-a încălzit, acest lucru indică faptul că intră apă în motor, se evaporă, devine abur și iese pe țeava de eșapament sub forma fumului alb pe care îl vezi, mai ales când pe timp de iarnă, atunci când temepraturile scad sub 0 grade Celsius.

De aceea, va trebui făcută o verificare a nivelului lichidului de răcire. Indiferent dacă este vorba despre o mașină pe benzină sau despre una diesel, atunci când fumul degajat este alb, problema va fi identificată prin analiza culorii lichidului de răcire.

Dacă acesta are o nuanță maronie înseamnă că garnitura de chiulasă și-a pierdut etanșeitatea. În acest caz, cel mai bine este să înlocuiești garnitura deteriorată cu una nouă, dar numai într-un service autorizat.

În cazul în care deții o mașină diesel, iar fumul alb este în exces, poate fi o problemă la nivelul injectoarelor.

Ce soluții există pentru a scăpa de fumul alb

  1. Verifică nivelul lichidului de răcire. Cum spuneam, scăderea bruscă a acestuia indică o pierdere de etanșeitate a garniturii de chiulasă.
  2. Uită-te în compartiment motor. Se poate întâmpla să apară scurgeri la joncțiunea dintre blocul motor și chiulasă.
  3. Uită-te în vasul de expansiune. Prezența uleiului în interiorul acestuia este un indiciu indirect al pierderii etanșeității garniturii chiulasei și, în același timp, poate semnala că lichidul de răcire intră în camerele de ardere ale motorului.
  4. Verifică bușonul de umplere cu ulei. Nu trebuie să existe nici o urmă de spumă albă pe acesta.
  5. Dacă sistemul de răcire și injectoarele sunt în regulă, dar fumul alb persistă, este recomandat să schimbi locul de unde alimentezi deoarece combustibilul pe care îl folosești s-ar putea să nu fie de calitate.

În cazul în care apare cel puțin unul dintre simptomele prezentate fă o vizită în service cât mai repede pentru o veriicare de specialitate. Reparația va consta în înlocuirea garniturii de chiulasă și curățarea suprafețelor de contact ale blocului motor și ale chiulasei.

Urmărește-ne pe Google News