de motorina a Petrotrans se afla la o adancime de 1,5 metri, iar furtunul care porneste din conducta si din instalatiile artizanale montate acolo se continua la o adancime de 30 cm. A fost facut racordul in pamant la 1,5 m si apoi au continuat aproape de suprafata.
Furtunul trecea pe sub calea ferata care face legatura Constanta-Bucuresti, ajungea la canal, apoi bucata de cauciuc fusese trasa pe fundul apei, pana pe celalalt mal.
Specialistii spun ca e posibil ca sustragerile sa fi fost facute de pe celalalt mal, cu ajutorul barjelor care tranzitau canalul, deoarece furtunul nu se termina pe uscat, ci in apa. Pe ambele maluri, de-o parte si de alta a furtunului existau doi robineti, iar furtunul era insotit numai in apa de un cablu de otel foarte gros, in greutate de aproape o tona, pentru ca sa impiedice ridicarea furtunului la suprafata. Pe furtun, exista o stanta cu data fabricatiei: 13 august 2003.
seful de zona al Petrotrans, Constantin Moise, declara ca pe 4 si 5 iunie a avut o scadere spectaculoasa de presiune in alimentarea lor, fapt pentru care a hotarat oprirea pomparii. Asta insemna ca exista pierdere undeva. Unul dintre politisti spune ca instalatia pare sa aiba 7-8 luni de cand e montata. Reprezentantii Petrotrans afirma ca era destul de greu sa fie montata aceasta instalatie pe timp de zi, cel putin pe sub calea ferata, pentru ca intervalul la care trec trenurile este in jur de cinci minute.