Formată în Irlanda, furtuna Eunice a ajuns vineri deasupra Marii Britanii, croindu-și apoi drum în nordul Franţei şi Benelux. A avansat apoi spre Danemarca, Polonia şi Germania, lăsând în urma sa pagube materiale semnificative, dar și victime. Până acum, cel puțin 16 decese au fost raportate, în urma prăbuşirii unor copaci sau în accidente.
Au fost raportate decese în Belgia, Țările de Jos, Germania, Polonia, Republica Irlandeză și Marea Britanie, dupe ce rafalele nemaiîntâlnit de puternice au doborât copaci și s-au produs alunecări de teren.
Milioane de gospădării și întreprinderi au rămas fără electricitate în toată Europa, iar rețelele de transport au fost date peste cap. Trenurile de mare viteză către Belgia, Franța și Marea Britanie au fost anulate, iar în Germania, transportul feroviar la nivel naţional a suferit numeroase întreruperi, pe unele linii fiind preconizate întârzieri până luni.
Pe lângă asta, sute de zboruri au fost anulate, inclusiv pe aeroportul Heathrow din Londra și Schiphol.
În Țările de Jos, vineri, rafalele au atins chiar și 200 km/h.
Paza de coastă olandeză a transmis că încearcă să localizeze 26 de containere de transport maritime goale pierdute în Marea Nordului. Autoritățile au spus că folosesc elicoptere și o navă de remorcare de urgență în operațiunea de căutare, în timp ce navele din zonă au fost rugate să încerce să le localizeze.
Până acum, patru persoane au murit în Țările de Jos, toate lovite de copaci căzuți, iar alte patru au fost ucise în Polonia.
Alți trei oameni au murit în Anglia, alți doi în Germania și două persoane au murit în Belgia, inclusiv un bărbat lovit la cap de un panou solar care a fost aruncat în aer dintr-o clădire din Gent.
În nordul Franței, aproximativ 30 de persoane au fost rănite în accidente rutiere provocate de furtuni.
Autoritățile britanice au avertizat de câteva zile asupra pericolului furtunii Eunice, plasând majoritatea teritoriului sub cod roșu de vânt puternic, de până la 160 de kilometri pe oră.
Rafalele de vânt au atins sâmbătă chiar și 196 km/h pe insula Wight, un lucru nemaiîntâlnit, şi de 110 km/h pe uscat, inclusiv pe Aeroportul Heathrow din Londra, unde avioanele au încercat cu greu să aterizeze pe aeroport.