Gabriel Oprea a fost pus sub învinuire în acest dosar pentru ucidere din culpă, dar până acum dosarul nu a fost finalizat.
Acuzațiile procurorilor
În seara de 20 octombrie 2015, în jurul orei 19, agentul de politie Gigină Bogdan-Cosmin a fost implicat într-un accident de circulație în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecință a unui traumatism cranio-cerebral și facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul.
La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoțire al ministrului Oprea Gabriel. Acest dispozitiv, asigurat de către Brigada de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, era format dintr-un motociclist rutier (victima Gigină Bogdan-Cosmin) și un echipaj format dintr-un ofițer și un agent de poliție aflați într-un autoturism de poliție rutieră. Acest dispozitiv preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul Oprea Gabriel.
”Din probele administrate în cauză rezultă indicii rezonabile că, încălcând dispozițiile legale care reglementează însoțirea demnitarilor, ministrul de interne Oprea Gabriel a dispus, pentru sine, să beneficieze de însoțire cu echipaje de poliție rutieră cu titlu permanent, ca aceste echipaje să fie formate atât dintr-un autoturism de poliție rutieră (un agent și un ofițer de poliție rutieră), cât și dintr-o motocicletă a poliției rutiere”, se arată într-un comunicat DNA.
În seara de 20 octombrie 2015, când s-a produs accidentul, Gabriel Oprea se deplasa către locuința sa situată în cartierul Cotroceni. Dispozitivul a fost format din 27 de polițiști aflați în intersecțiile de pe traseu, arată procurorii.
De ce este acuzat Gabriel Oprea de ucidere din culpă
Procurorii DNA susțin că Oprea s-a folosit de funcția sa pentru a cere să fie însoțit permanent de echipaje ale poliției rutiere și pentru a cere folosirea unei motociclete a poliției rutiere pentru a facilita deplasarea cu viteză a coloanei oficiale. Existența unei motociclete de poliție în fruntea coloanei permitea deplasarea cu viteză mare, mai explică procurorii.
Prezența unui motociclist ca deschizător al coloanei oficiale reprezintă un element care implica un risc suplimentar, cunoscut fiind faptul că participarea la traficul rutier din postura de motociclist reprezintă o activitate cu un risc potențial ridicat, mai cu seamă în cazul deplasărilor în regim de viteză sporită.
În ceea ce privește cauza accidentului de circulație constând în viteza de deplasare (84 de km/h) și neadaptarea acesteia la condițiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmăririi penale rezultă indicii rezonabile că această cauză a fost determinată de către ministrul de interne Oprea Gabriel.
Viteza de deplasare era stabilită în mod implicit de către ministrul de interne prin comunicarea destinației și a momentului precis la care aceasta trebuia să ajungă la destinație.
De altfel, acesta era singurul în măsură să solicite mărirea vitezei de deplasare dincolo de depășirea limitei de siguranță.
VIDEO | Scările rulante aurite ale regelui saudit s-au oprit pe aeroportul din Moscova. El a coborât din avion… treaptă cu treaptă
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro