Senatorii l-au scăpat de Gabriel Oprea de urmărirea penală. Au fost 73 de voturi împotriva cererii DNA și 45 de voturi pentru. Șase voturi au fost anulate.

Procurorii DNA au cerut la începutul lunii începerea urmăririi penale pe numele lui Gabriel Oprea, acuzat de omor din culpă în cazul morții polițistului Bogdan Gigină.

La momentul producerii accidentului, victima Bogdan Gigină făcea parte dintr-un dispozitiv de însoțire al ministrului Gabriel Oprea. Acest dispozitiv, asigurat de către Brigada de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, era format dintr-un motociclist rutier și un echipaj format dintr-un ofițer și un agent de poliție aflați într-un autoturism de poliție rutieră. Acest dispozitiv preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul Gabriel Oprea.

De ce este acuzat Gabriel Oprea de ucidere din culpă

Procurorii DNA susțin că Oprea s-a folosit de funcția sa pentru a cere să fie însoțit permanent de echipaje ale poliției rutiere și pentru a cere folosirea unei motociclete a poliției rutiere pentru a facilita deplasarea cu viteză a coloanei oficiale. Existența unei motociclete de poliție în fruntea coloanei permitea deplasarea cu viteză mare, mai explică procurorii.

Prezența unui motociclist ca deschizător al coloanei oficiale reprezintă un element care implica un risc suplimentar, cunoscut fiind faptul că participarea la traficul rutier din postura de motociclist reprezintă o activitate cu un risc potențial ridicat, mai cu seamă în cazul deplasărilor în regim de viteză sporită.

În ceea ce privește cauza accidentului de circulație constând în viteza de deplasare (84 de km/h) și neadaptarea acesteia la condițiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmăririi penale rezultă indicii rezonabile că această cauză a fost determinată de către ministrul de interne Oprea Gabriel.

Viteza de deplasare era stabilită în mod implicit de către ministrul de interne prin comunicarea destinației și a momentului precis la care aceasta trebuia să ajungă la destinație.

De altfel, acesta era singurul în măsură să solicite mărirea vitezei de deplasare dincolo de depășirea limitei de siguranță.

 
 

Urmărește-ne pe Google News