După prezentarea cererii în Biroul permanent al Camerei superioare a Parlamentului, care se va reuni luni, cererea Justiţiei va fi înaintată Comisiei juridice în vederea formulării unui punct de vedere ce va fi transmis plenului, scrie evz.ro. Senatorii vor decide apoi dacă vor încuviința sau nu cererea de începere a urmăririi penale.

Gabriel Oprea a reacționat pe Facebook și își susține în continuare nevinovăția în cazul morții lui Bogdan Gigină. Fostul vicepremier susține că în seara accidentului nu a beneificiat de coloană oficial, ci de „dispozitiv de însoțire”. De asemenea, el spune că nu ministrul stabilește cine face parte din dispozitiv și nici dacă se folosesc sau nu motociclete. Oprea neagă faptul că a cerut ca deplasările să se facă cu o anumită viteză.

„DNA uită ceva esențial. Bogdan Gigină nu a alunecat, nu s-a lovit de un copac, nu a intrat pe contrasens. A căzut cu motocicleta într-o groapă imensă din carosabil. Aici nu e vorba doar despre viteză sau ploaie, ci despre un element esențial pe care procurorii îl ignoră cu bună știință. ÎN COMUNICATUL DNA NU EXISTĂ ABSOLUT NICIO REFERIRE LA GROAPA DIN CAROSABIL. Ca și când aceasta nici nu ar fi existat. Eu întreb însă: dacă nu ar fi fost acele lucrări nesemnalizate, oare Bogdan Gigină – chiar și rulând cu 84 km/h – ar fi murit? Aș vrea să știu răspunsul sincer al procurorilor la această întrebare”, mai spune Oprea.

Gabriel Oprea, fostul ministru de Interne, este acuzat de ucidere din culpă în cazul polițistului Bogdan Gigină, care murit în octombrie anul trecut în timpul unei misiuni de escortare a fostului oficial.

Gabriel Oprea, prima persoană care ar putea fi anchetată de DNA pentru ucidere din culpă

La momentul producerii accidentului, victima Bogdan Gigină făcea parte dintr-un dispozitiv de însoțire al ministrului Gabriel Oprea. Acest dispozitiv, asigurat de către Brigada de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, era format dintr-un motociclist rutier și un echipaj format dintr-un ofițer și un agent de poliție aflați într-un autoturism de poliție rutieră. Acest dispozitiv preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul Gabriel Oprea.

De ce este acuzat Gabriel Oprea de ucidere din culpă

Procurorii DNA susțin că Oprea s-a folosit de funcția sa pentru a cere să fie însoțit permanent de echipaje ale poliției rutiere și pentru a cere folosirea unei motociclete a poliției rutiere pentru a facilita deplasarea cu viteză a coloanei oficiale. Existența unei motociclete de poliție în fruntea coloanei permitea deplasarea cu viteză mare, mai explică procurorii.

Prezența unui motociclist ca deschizător al coloanei oficiale reprezintă un element care implica un risc suplimentar, cunoscut fiind faptul că participarea la traficul rutier din postura de motociclist reprezintă o activitate cu un risc potențial ridicat, mai cu seamă în cazul deplasărilor în regim de viteză sporită.

În ceea ce privește cauza accidentului de circulație constând în viteza de deplasare (84 de km/h) și neadaptarea acesteia la condițiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmăririi penale rezultă indicii rezonabile că această cauză a fost determinată de către ministrul de interne Oprea Gabriel.

Viteza de deplasare era stabilită în mod implicit de către ministrul de interne prin comunicarea destinației și a momentului precis la care aceasta trebuia să ajungă la destinație.

De altfel, acesta era singurul în măsură să solicite mărirea vitezei de deplasare dincolo de depășirea limitei de siguranță.

 
 

Urmărește-ne pe Google News