”Eu cred că acest mesaj trebuie să îl transmitem românilor: că îi iubim, că îi preţuim, că ne gândim la ei şi muncim. Şi lăsăm la o parte tensiunile şi certurile interne şi încercăm să fim cât mai constructivi. Pentru românii care decid să se întoarcă în ţară şi au anumite ezitări, pentru că se gândesc poate că s-au obişnuit cu un nivel de viaţă mai ridicat, cu o civilizaţie pe care o au oraşele occidentale şi poate îşi pun întrebarea dacă ne putem şi noi ridica ca ţară sau ca oraşe la acel nivel. Eu spun că da, din foarte multe pespective”, a afirmat Gabriela Firea, în cadrul evenimentului care a avut loc la Palatul Victoria.
Gabriela Firea a precizat că săptămâna aceasta şi săptămâna viitoare vor fi adoptate două proiecte extrem de importante pentru întreaga ţară, parteneriatul public-privat şi la Legea achiziţiilor publice.
”Foarte multe investiţii vor veni în România şi sunt convinsă că oameni de afaceri români şi străini vor avea un alt apetit de a se implica şi de a investi în proiectele de infrastructură, în cele de educaţie sau de sănătate din ţara noastră, din oraşele noastre”, a spus primarul Capitalei.
Gabriela Firea a precizat că, dacă ”românii din afara graniţelor vor observa că în ţară, chiar dacă vin investiţii, chiar dacă fac mai multe şcoli, mai multe străzi, mai multe spitale, este permanent o stare de instabilitate, permanent o stare incertă, un conflict social şi o tensiune în societate, nu crede că se dă un bun exemplu românilor”.
”Eu cred că, dimpotrivă, îi determinăm să se gândească de două ori dacă să se întoarcă în ţară sau să vină doar în vacanţă pentru Delta Dunării, pentru Maramureş, pentru mănăstirile din Moldova, pentru litoral şi pentru munţii noştri. Cred că în primul rând prin felul în care ne manifestăm dăm un bun exemplu şi le transmitem un mesaj românilor din afara ţării. Prin civilizaţia limbajului, prin decenţa cu care ne exprimăm şi prin faptul că nu încercăm să scoatem din orice situaţie un avantaj propriu sau permanent să criticăm şi să scoatem la tablă pe ceilalţi care muncesc. Eu cred că acest mesaj trebuie să îl transmitem românilor: că îi iubim, că îi preţuim, că ne gândim la ei şi muncim. Şi lăsăm la o parte tensiunile şi certurile interne şi încercăm să fim cât mai constructivi”, a mai spus Gabriela Firea.
Ce este Campania Națională „Informare acasă! Siguranță în lume!”
Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, în parteneriat cu mai multe instituții publice, a mansat, marţi, Campania Națională „Informare acasă! Siguranță în lume!”, ediția 2018.
Campania își propune informarea cetățenilor români asupra riscurilor la care se pot expune odată cu decizia de a căuta un loc de muncă, un program de studii sau de a se stabili în afara granițelor României și urmărește:
- informarea eficientă a cetăţenilor români cu privire la drepturile şi responsabilităţile pe care le au în ţările în care intenţionează să muncească, să studieze şi/sau să locuiască, inclusiv la drepturile sociale (beneficii sociale şi servicii sociale) specifice fiecărui stat în parte;
- informare cu privire la accesul românilor din străinătate pe piaţa muncii, o mai bună cunoaştere a cadrului legislativ specific din statul-gazdă, a condiţiilor de siguranţă la locul de muncă, a garanţiilor, condiţiilor contractuale, precum şi a drepturilor şi obligaţiilor care decurg din acestea, cu privire la locul de muncă;
- informarea cetăţenilor români cu privire la serviciile de asistenţă consulară şi la canalele de informare;
- conştientizarea pericolului la care se expun persoanele singure, femeile şi copiii, şi a pericolului de a deveni victime ale reţelelor transnaţionale de trafic de persoane;
- modul corect de accesare a locurilor de muncă;
- creşterea gradului de conştientizare a cetăţenilor români care doresc să plece în străinătate cu privire la importanţa menţinerii comunicării constante şi frecvente cu membrii familiei rămaşi în ţară.
Proiectul se va derula în două etape, prima în lunile mai-iunie, destinată tinerilor, iar a doua în perioada septembrie-octombrie, destinată persoanelor adulte. Campania se va desfășura la nivelul celor 41 de județe ale României.
Instituţiile partenere ale Ministerului pentru Românii de Pretutindeni în desfăşurarea campaniei menţionate sunt: Ministerul Educației Naționale, Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Ministerul Tineretului și Sportului, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopții și Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane.