Întrebată de jurnalişti, cu prilejul Comandamentului iarnă de la Municipalitate, dacă ar accepta o solicitare a STB de dublare a tarifului pentru călătoria în transportul public în comun, Firea a răspuns: „Nu se pune problema să majorăm tariful pentru transportul public de călători. Am văzut şi eu ştirile. Domnul director (al STB – n.r.) spune că a făcut o explicaţie mai amplă în cadrul interviului pe care l-a acordat, că s-a scos din context această informaţie, care nu este reală, în sensul în care nu am discutat niciodată să luăm această măsură – dublare sau triplare a costului biletului pentru a circula cu autobuzul, tramvaiul sau cu troleibuzul ori abonamentul. (…) La nivel de contabilitate lucrurile stau aşa cum au fost descrise de către domnul director şi anume preţul real al unui bilet e, spre exemplu, de 6 lei şi se plăteşte 1,3 – 1,5”.
Firea a amintit că sunt multe categorii care beneficiază de gratuităţi ori reduceri.
„Elevii nu plătesc nimic, pensionarii nu plătesc nimic, persoanele cu dizabilităţi, de asemenea, au gratuitate şi sunt şi alte categorii care beneficiază de gratuităţi ori reduceri, e adevărat, dar am văzut şi eu că de două zile se discută intens despre faptul că primarul general Firea acum, pe ultima sută de metri a primului mandat, dă o lovitură de graţie cetăţenilor din Bucureşti şi scumpeşte biletul de autobuz. Nu, nu e adevărat”, a adăugat Firea.
Reprezentanții STB au cerut deja o majorare a călătoriei la 2,5 lei, pe motiv că acesta nu a mai fost majorat de 11 ani.
Directorul STB susține că majorarea prețului călătoriei la 2,5 lei ar crește veniturile societății de transport cu până la 6-7 milioane de lei. Creci a vorbit și despre planul de investiții al STB pentru 2020.
În el sunt vizate cumpărarea a 40 de tramvaie de 18 metri, dar și transformarea unor autobuze vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pe gaz natural comprimat (CNG). Andrei Creci a spus în interviu că STB are cel mai mic preț al călătoriei în comun din Europa, iar în privința costurilor de operare se află la mijlocul clasamentului comparat cu transportul în comun din celelalte țări. Primăria Capitalei suportă 80% din cheltuielile transportului public, spune Creci. Această sumă ar însemna de fapt „diferența dintre venituri și cheltuieli”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro