Primele imagini cu cum ar putea să arate Gara de Nord din București după modernizare au apărut pe pagina de Facebook a unui grup feroviar și, potrivit randărilor, cea mai mare gară din România va putea concura cu marile gări din Europa.
Contractul pentru prima etapă a proiectului a fost semnat în 2024, iar lucrările sunt estimate să dureze 55 de luni, incluzând 9 luni de proiectare și 46 de luni pentru execuție. Lucrările incluse în prima etapă a modernizării.
:contrast(8):quality(75)/https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/randare-gara-de-nord8-sursa-foto-ioan-celmare-via-facebook-1-e1740136791243.jpg)
Potrivit Economica.net, modernizarea Gării de Nord se va desfășura în trei corpuri principale:
- Corpul A (clădirile de pe Bulevardul Dinicu Golescu)
- Corpul B (zona centrală cu coloane și casele de bilete de clasa I)
- Corpul C (casele de bilete de clasa a II-a de pe Calea Griviței).
Printre lucrările esențiale se numără:
- Consolidarea și reabilitarea clădirilor destinate călătorilor
- Restaurarea elementelor arhitecturale ale monumentului istoric
- Crearea unor spații verzi centrale și zone de așteptare moderne
- Regenerarea zonei aferente gării pe principiile „smart city” și „green city”
- Modernizarea și adaptarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilități
- Instalarea unor noi sisteme de ventilație, încălzire și iluminat
- Îmbunătățirea sistemului de informare a călătorilor și a echipamentelor de telecomunicații.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc2468b97adc768129c37193b21d8193.jpg)
Investiția și obiectivele modernizării Contractul de modernizare, atribuit asocierii de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, are o valoare de 419,85 de milioane de lei, fără TVA. Pe lângă execuția propriu-zisă, proiectul prevede și o perioadă de garanție de 60 de luni după finalizarea lucrărilor. Prin acest proces, Gara de Nord va fi adusă la standardele europene actuale, oferind un spațiu modern, sigur și confortabil pentru toți călătorii.
Lucrările de modernizare vor transforma această stație într-un nod feroviar adaptat cerințelor actuale de transport, contribuind astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare din România.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4a22b82a731ebb3e8dca79dd36379f3b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bf41938cb40c3627a907bf4b76f1eff9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_22f86e1628e1a4d395afee7af9020568.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8850f222472416c9633f2423edb0220f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b7c23fecdcefe56e0885565fe909e326.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_153a2471fe508566f1a11db79855a5e1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_edf78021cd4806f746526d2fd519e84a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2cc2f07ba0a9e3ebb0bb94d18642fdcc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_90a5836c3def388e589f1ecd977038a5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_33cae733c1084d454c982b7876e46045.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8d5c7a8e444aa457fd174719e8afdcfe.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_34c917340766fcb215347afadd7258b1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_df7e8f4c0d1502fc5f0f9b16fb813e7b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_4d26aaa997f9809b761823ffe308610c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_45dbefa9847b653c38fe7dc1796de5bd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_cf46df0d603f91da33362c2409180012.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9e767df6dc18cb5704a0abe9b642a22a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_0f6201194691fe333e31f7d46e398205.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_f908da1961b1ee907a41ccd29ae80a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_78db589cbe0c4b14a997ddbbd04367c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_02af433974e4a52ace6dd4eb3564d8aa.jpg)
Ttyy 22.02.2025, 17:49
O poleiala cu firme de partid. Daca nu avem un tren la 20 de min, care sa coboare la metrou, vorbim de *** vopsite.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.