Ministerul Transporturilor vrea ca în primul rând să fie consolidate şi reabilitate clădirile care compun Gara de Nord, monument istoric inaugurat în 1872, dar care acum este într-o stare avansată de degradare. Ultima reparație capitală a avut loc în 1999.
Peroanele și alte facilități vor fi modernizate ulterior, în faza a doua a proiectului.
De modernizarea întregii zone a Gării de Nord se discută de mulți ani, însă proiectul nu a fost pus în practică din cauza birocrației. În acest context, Ministerul Transporturilor vrea să înceapă o primă etapă a lucrărilor anul următor. Peste 120 de milioane de euro vor fi investite în consolidarea și reabilitarea clădirilor.
„Avem un termen de 4 ani din momentul semnării contractului. Deci eu sunt convins că undeva, în 2027, dacă nu vom avea contestații și alte probleme neprevăzute, Gara de Nord va arăta cu totul și cu totul altfel”, a spus Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, la TVR.
La ce oră se deschid secțiile de votare pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!