Gardurile ruginite se află pe tronsonul cuprins între bulevardul Carol și strada Doamna Ghica.
Pentru acest tronson, care are o lungime de aproximativ 3 kilometri, Primăria Capitalei prin RATB a cumpărat gardurile de la firma Tehnomontaj Construct SRL și a plătit pentru ele 412.000 lei, fără TVA. L-am sunat pe Constantin Rusu, director general la Tehnomontaj Construct ca să spună de ce gardurile montate de firma sa au ruginit atât de repede. “Nu vă pot da acest interviu”, a fost răspunsul dat de Constantin Rusu.
“Gardurile de pe linia tramvaiului 21 sunt în garanție. Acolo unde este necesar acestea sunt înlocuite de executant, conform prevederilor contractuale, pe cheltuiala acestuia”, ne-au transmis reprezentanții Primăriei Capitalei.
Panourile ar fi trebuit să fie protejate anticoroziv prin grunduire și vopsire
În rapotul de specialitate aprobat de Consiliul General al Municipiului București în septembrie 2017 se specifică faptul că lungimea totală a traseului liniei de tramvai 21 care poate fi separată de traficul auto general este de 8.574 ml ( între bucla de întoarcere Helitube și B-dul Carol). Culmea este că în același raport, la datele tehnice ale investiției, se precizează clar: “separarea traficului auto general de zona RATB se va realiza prin panouri de gard confecționate de țeavă de oțel cu diametrul de 51X 3.5 mm. Panourile sunt protejate anticoroziv prin grunduire și vopsire gri antracit”.
Doar că realitatea de pe teren arată că panourile nu au fost respectate aceste cerințe, iar panourile/gardurile au ruginit după doar 5 luni de când au fost montate.
Bandă unică pentru tramvaie, bucuria călătorilor
Ultima porțiune de grad pe linia de tramvai 21 a fost montată în decembrie 2017 , pe tronsonul cuprins între str. Doamna Ghica și pasajul Colentina ( bucla de întoarcere Helitube). Pe această porțiune, administrată de Administrația Străzilor, gardurile au fost instalate de Asocierea SC Strabag SRL și SC Straco Grup SRL. Panourile de gard au fost montate pe pe o distanță de 3.960,32 ml, potrivit unei informații transmise de Primărie Capitalei la solicitarea Libertatea. Valoarea acestei lucrări este de 423.754,24 lei fără TVA.
Primăria Capitalei a decis delimitarea cu garduri a liniei de tramvai 21, pentru că foarte multe autovehicule pătrundeau pe linie și blocau circulația tramvaielor. În timp ce mulți șoferii spun că montarea gardurilor îngreunează traficul, în special pe tronsonul cuprins între Helitube și intersecția cu Șos. Fundeni, călătorii sunt foarte mulțumiți. În urma montării gardurilor metalice și a instituirii unei benzi unice pentru tramvaiul 21, acesta ajunge mai repede în stații, iar numărul pasagerilor transportați pe oră, pe fiecare sens a crescut cu 18%.
După modelul liniei 21, consilierii generali au aprobat, recent, un proiect de hotărâre privind bandă unică pentru tramvaiul 1.
Citește și: #salvatipipera / Bulevardul “neștiut” din Pipera Sud. Drumul paralel cu calea ferată București-Constanța, în stadiu de proiect de 13 ani
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro