„Educația creștină a copiilor și tinerilor nu trebuie limitată la transmiterea de informații intelectuale, ci va urmări, în special, formarea moral-spirituală a copiilor și a tinerilor, modelarea caracterului și a personalității lor în acord cu idealul Evangheliei iubirii lui Hristos și cu lumina vieții spirituale a Bisericii. Cu alte cuvinte, ținta finală a educației religios-morale trebuie să fie creșterea duhovnicească a copiilor și a tinerilor în iubirea față de Dumnezeu și de asemeni, în special prin implicarea lor atât în viața liturgică a Bisericii, cât și în activitățile culturale și social-filantropice ale comunității parohiale”, a declarat Patriarhul Daniel. În opinia lui, „acest demers presupune o cooperare mai intensă între profesorul de Religie și catehetul parohial, o implicare a ambilor factori educaționali în procesul de creștere spirituală a copiilor și tinerilor”, în acest sens impunându-se „și o regândire a rolului și vocației profesorului de Religie și a catehetului în actul educațional”. Întrucât învățământul din țara noastră se află într-o continuă stare de reformare și tranziție, trebuie accentuată nu doar latura pur informativă a procesului educațional, ci și dimensiunea formativă a elevului, este de părere patriarhul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro