Gazprom a informat că a scos la vânzare 14 hoteluri şi complexuri turistice, inclusiv Marriott Țaghkadzor Hotel, situat în „Valea florilor” din Armenia.

În luna mai, compania anunţase deja vânzarea unor hoteluri, inclusiv „Imperial Park Hotel” din zona Moscovei. Asta în urma unei decizii din 2021 de a-şi reloca sediul central din capitala rusă într-un complex de afaceri din Sankt Petersburg.

Gigantul rus suferă tot mai mult din cauza războiului din Ucraina

Chiar și așa, este puţin probabil ca vânzările să compenseze semnificativ pierderile Gazprom. Publicaţia rusă Vedomosti evalua hotelul Imperial la aproximativ 69,5 milioane de dolari.

Veniturile concernului rusesc au scăzut cu 27% față de anul precedent, în principal în domeniul gazelor naturale (-43%). Și pentru prima dată, vânzările interne și internaționale de petrol ale companiei rusești au depășit vânzările de gaze.

În același timp, Gazprom nu a reușit practic să reducă cheltuielile, în timp ce investițiile capitale au crescut cu aproape 10%. În plus, compania a trebuit să plătească mai multe taxe în Rusia din cauza creșterii presiunii fiscale.

Potrivit estimărilor ziarului Kommersant, în 2023, Gazprom a redus de peste 2,5 ori exporturile de gaze prin conducte către Europa, până la 24 de miliarde de metri cubi, față de 62 de miliarde de metri cubi în 2022. Livrările sunt direcționate prin Ucraina și Turcia.

O valoare maximă aceste exporturi au atins în 2018-2019, când livrările anuale au ajuns la 180 de miliarde de metri cubi. Vânzările către China nu au reușit să compenseze pierderea pieței europene.

Pierderile corporației s-au dovedit a fi semnificativ mai mari decât așteptările analiștilor, potrivit RBC Investment. De asemenea, valoarea veniturilor nete a fost semnificativ mai mică decât se aștepta.

 
 

Urmărește-ne pe Google News