General Motors testează deja modele electrice Chevrolet Bolt care se conduc singure pe străzile din San Francisco și Phoenix.
Grupul a făcut la CES o prezentare a conceptului. Mai mult, gigantul cere o derogare de la reglementările privind siguranța traficului, deoarece o astfel de mașină nu corespunde cu legislația actuală. Autoturismele respective ar urma să fie conduse de inteligența artificială.
Constructorul american pariază pe integrarea verticală
Producătorii auto și companiile de tehnologie sunt într-o cursă contra cronometru pentru dezvoltarea mașinilor autonome.
General Motors a achiziționat anterior Cruise Automation cu 600 de milioane de dolari și a achiziționat producătorul de senzori Strobe, ceea ce arată că gigantul auto pariază pe o integrare verticală. De asemenea, General Motors este investitor în serviciul de transport Lyft, un rival al Uber din SUA.
O altă companie care are o abordare similară este Tesla, care dezvoltă propriul sistem numit Autopilot (pilot automat – n.r.).
Tehnologia își dă mâna cu domeniul auto
Pe de altă parte, restul companiilor auto și de tehnologie fac parteneriate pentru dezvoltare.
Uber testează mașini autonome împreună cu Volvo, Lyft colaborează cu furnizorul de componente auto Aptiv (fosta Delphi Automotive – n.r.), Google cooperează cu grupul Fiat Chrysler, Intel lucrează împreună cu BMW, iar Nvidia cu Volkswagen și o serie de producători de componente auto.
De asemenea, Samsung a lansat la CES 2018 o platformă pentru mașini care se conduc singure.
Fiind un domeniu cu un impact apreciabil asupra viitorului industriei auto, domeniul nu este deloc ferit de incidente. Google a dat în judecată Uber, pe motiv că i-ar fi furat tehnologia mașinilor autonome.