Influencer și vlogger cu sute de mii de urmăritori în social media, George Buhnici e de două zile în centrul unui scandal imens, după ce a declarat: „Venim la mare ca să vedem piele, aș vrea ca pielea aia să n-aibă vergeturi. (…) Putem fi de acord că e normal să ne uităm la țâțe și la buci? Aia vreau să văd la mare!”.
În interviul oferit unui reporter pe plaja din Constanța, într-un dintre serile Festivalului Neversea, Buhnici mai spunea: „Eu am noroc că am o nevastă care arată ca o minoră. Asta e șansa vieții mele. Jur. Uită-te la ea!”.
Declarațiile i-au adus un val uriaș de critici, atât din partea urmăritorilor lui, cât și a unor persoane publice. Inclusiv CNCD s-a autosesizat și va analiza declarațiile lui Buhnici, care riscă să fie amendat dacă e găsit vinovat de discriminare.
Influencerul a avut de suferit și în ceea ce privește cifrele din mediul online și cea mai izbitoare reacție de pe rețelele de socializare, dincolo de miile de comentarii critice, este aceea că a pierdut în 24 de ore de la izbucnirea scandalului o treime dintre urmăritorii de pe pagina de Facebook.
Buhnici administrează două pagini în rețeaua socială, una dintre ele, cea în care își promovează podcastul IGDLCC și unde a scris că e „persoană publică”, avea luni de dimineață, înainte ca scandalul să ia amploare, 638.000 de urmăritori. După 24 de ore, 203.000 dintre aceștia dăduseră unfallow paginii. Iar vloggerul blocase comentariile.
Buhnici mai are un profil pe Facebook, unde nu promovează niciunul dintre produsele sale din sfera de influencer și care are 148.000 de urmăritori.
Buhnici a pierdut urmăritori și pe contul de Instagram, dar mult mai puțini decât pe Facebook. Avea 311.000 luni de dimineață, au rămas 308.000 după scandal.
În același timp, pe You Tube, pagubele scandalului n-au fost vizibile pentru Buhnici. Contul lui a pierdut zece mii de abonați, ajungând la 1,13 milioane, de la 1,14.
TikTok e singura platformă unde după scandal au apărut urmăritori noi, aproximativ 1.400, de la 210.000 luni, la 211,4 a doua zi. Pe toate platformele sale de social media, Buhnici a continuat să-și promoveze podcastul după izbucnirea scandalului, dar a restricționat peste tot comentariile urmăritorilor lui.