O linie locală feroviară, din apropierea orașului Hamburg, va funcționa exclusiv cu trenuri alimentate cu hidrogen, produse de compania franceză Alstom.

Premierul landului Saxonia Inferioară, Stephan Weil, a participat miercuri, în orașul Bremervörde, la o ceremonie de inaugurare a liniei.

Primul test comercial al noului tip de tren a avut loc pe linia dintre Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde și Buxtehude, în 2018. De atunci, câteva locomotive pe hidrogen au circulat pe calea ferată de aproximativ 100 de kilometri, dar doar alături de trenurile cu motoare diesel, care încă acopereau cea mai mare parte a călătoriilor.

„Acest proiect este un exemplu global, un exemplu remarcabil pentru o transformare de succes care este made in Saxonia Inferioară”, a declarat Weil, parafrazând sloganul „Made in Germany”, extrem de popular în politica și afacerile germane.

„În calitate de land care folosește energia regenerabilă, marcăm o altă etapă importantă în drumul spre neutralitatea climatică în sectorul nostru de transport”, a adăugat el.

Potrivit oficialilor rețelei feroviare locale din Saxonia Inferioară, proiectul își propune să economisească anual aproximativ 8 tone de emisii de CO2.

„Deținem 126 de trenuri cu motoare diesel, pe care le folosim pe diferite linii din Saxonia Inferioară”, a declarat Carmen Schwable, purtătoare de cuvânt a autorității locale de transport public LNVG.

Ajutat de amantă și de soție, un candidat la primărie a dat foc casei în care dormeau copiii
Recomandări
Ajutat de amantă și de soție, un candidat la primărie a dat foc casei în care dormeau copiii

„Nu vom mai cumpăra trenuri diesel, pentru a face și mai multe eforturi de a combate schimbările climatice. Suntem convinși că trenurile diesel nu vor mai fi viabile din punct de vedere economic în viitor”, a adăugat Schwable.

Proiectat în Franța, asamblat în Germania

Proiectul în valoare de 93 de milioane de euro a presupus proiectarea trenurilor Coradia iLint în orașul Tarbes, din sudul Franței, și asamblarea lor în Salzgitter, în centrul Germaniei.

La cercetare a contribuit și „Institutul pentru vehicule conceptuale” al agenției spațiale germane DLR.

„Indiferent de ora din zi, pasagerii vor călători pe această rută datorită hidrogenului”, a declarat Stefan Schrank, managerul de proiect la Alstom, pentru agenția de presă AFP, salutând dezvoltarea ca o „premieră mondială”.

Dezvoltatorii speră că trenurile pe hidrogen ar putea oferi o soluție cu emisii zero pentru călătoriile pe calea ferată, pe liniile care folosesc încă motorină, combustibil ce alimentează aproximativ o cincime din călătoriile cu trenul în Germania, scrie Deutsche Welle.

În cele din urmă, Schrank a estimat că numai în Germania „între 2.500 și 3.000 de trenuri diesel ar putea fi înlocuite cu modele pe hidrogen”.

Șefa IȘJ Timiș merge la Curtea Constituțională după ce a fost lăsată fără permis fiindcă a depășit o mașină de Poliție care „încurca circulația”
Recomandări
Șefa IȘJ Timiș merge la Curtea Constituțională după ce a fost lăsată fără permis fiindcă a depășit o mașină de Poliție care „încurca circulația”

Trenurile Alstom au fost folosite și în alte părți ale Europei, inclusiv în Republica Cehă, iar soluțiile de transport public pe bază de hidrogen sunt prezentate din ce în ce mai des.

Două trenuri pe distanțe scurte, care folosesc hidrogenul, au fost expuse la Glasgow, în Marea Britanie, anul trecut, cu ocazia summitului privind clima.

Rusia și China se numără printre țările care au început să experimenteze cu tramvaie alimentate cu hidrogen.

Și alte companii analizează această tehnologie. Gigantul german Siemens a testat anul acesta primul său prototip de tren cu hidrogen, sperând să îl lanseze în 2024.

De ce nu se electrifică linia

Majoritatea liniilor de cale ferată importante din Europa și Germania sunt electrificate sau în curs de electrificare.

Cu toate acestea, pe liniile locale mai puțin utilizate, costurile ridicate ale electrificării nu sunt întotdeauna rentabile.

Aceste costuri pot deveni deosebit de prohibitive în cazul în care obstacole precum tunelurile și podurile necesită modificări pentru a permite instalarea rețelei.

Electrificarea căilor ferate necesită fie o a treia linie, neobișnuită pe rutele mai rurale, fie cabluri aeriene.

Aproximativ jumătate din trenurile regionale din Europa funcționează încă pe motorină.

Drapelul României flutură în mijlocul protestului uriaș de la Belgrad: „Ne-am inspirat de la voi!”
Recomandări
Drapelul României flutură în mijlocul protestului uriaș de la Belgrad: „Ne-am inspirat de la voi!”

Hidrogenul – alternativă electrică fără timp de încărcare

Trenurile Coradia iLint se alimentează cu hidrogen pur, colectează oxigen din aerul înconjurător, iar o celulă de combustie le transformă pe acestea în curent electric. Singurele produse reziduale sunt vaporii de apă și căldura, motiv pentru care dezvoltatorii vorbesc despre zero emisii.

În unele privințe, sistemul seamănă mai mult cu un motor cu combustie internă decât cu un vehicul alimentat cu baterii sau cu un tren conectat la rețeaua electrică principală, scrie Deutsche Welle.

Este cunoscut faptul că Toyota – prima companie care a avut un mare succes comercial prin introducerea mașinilor parțial eletrice – a schimbat de atunci majoritatea cercetărilor sale în domeniul mobilității, concentrându-se pe mașinile alimentate cu hidrogen.

Unul dintre avantajele percepute este capacitatea operatorilor de a alimenta vehiculul cu hidrogen la o pompă, într-un timp scurt, prin comparație cu timpul mai lung necesar pentru reumplerea unei baterii electrice.

Există încă dezavantaje în cazul hidrogenului. Deși este cel mai abundent element din Univers, acesta este aproape întotdeauna amestecat cu altele.

Extragerea hidrogenului pur rămâne costisitoare și necesită energie. Iar deocamdată, cea mai ieftină modalitate de a face acest lucru implică încă utilizarea combustibililor fosili, notează Deutsche Welle.

Dar costurile utilizării excesului de energie regenerabilă pentru a extrage hidrogenul au scăzut rapid, iar creșterile preconizate ale costurilor combustibililor fosili ar putea în curând să facă această metodă mai atractivă.

Acest lucru înseamnă însă că sectorul feroviar și al transportului public va trebui să concureze cu sectorul auto, cel al indtstriei grele și nu numai, care vor căuta să exploateze această sursă de energie în curs de dezvoltare în următorii ani.

   

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentarii (2)

Nic12   •   25.08.2022, 08:46

Aaa, ați scris Univers! Vaaai, sunteți bun! Nu mergeți dumneavoastră să culegeți hidrogen "icișa" la Soare? Da' să vă luați un cojoc mai gros așa, că până acolo-i frig, apoi vă coaceți, domnu' ziarist! V-aș îndruma în partea cealaltă, dar acolo e metan, și metanul vă pute, e neecologic! Apropo, metanul n-are miros...

Nic12   •   25.08.2022, 08:41

Nenea ziaristu', de ce sunteți "corect" și aveți tăria "opiniunilor" dumneavoastră publicându-mi comentariul? Nu eu spun că sunteți nepregătit, o spun chimiștii premiați cu Nobel ai omenirii! Căutați în cărțile de specialitate, nu pe wikikktpedia, unde poate scrie oricine orice, veți citi acolo care este elementul chimic cel mai răspândit, nu abundent nenea ziaristu', de pe planeta noastră! Dacă scriați din Univers, era altceva!

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Wow, ce schimbat e! Să vezi și să nu crezi asemenea transformare!! Toți românii îl știu, dar cu noul său look e greu de recunoscut! Are 54 de ani acum, e într-o formă de zile mari, dar barba albă l-a transformat complet! FOTO
Unica.ro
Wow, ce schimbat e! Să vezi și să nu crezi asemenea transformare!! Toți românii îl știu, dar cu noul său look e greu de recunoscut! Are 54 de ani acum, e într-o formă de zile mari, dar barba albă l-a transformat complet! FOTO
Punem pariu că nu o recunoști! Astăzi este una dintre cele mai cunoscute femei din România, dar puțini știu cum arăta la începutul carierei
Viva.ro
Punem pariu că nu o recunoști! Astăzi este una dintre cele mai cunoscute femei din România, dar puțini știu cum arăta la începutul carierei
Singurele imagini cu băiatul cel mare al Nicoletei Luciu. Anul acesta face 17 ani și e un adolescent "cool", leit tatăl lui
Libertateapentrufemei.ro
Singurele imagini cu băiatul cel mare al Nicoletei Luciu. Anul acesta face 17 ani și e un adolescent "cool", leit tatăl lui
Palatul fantomă care iese la iveală printre ruinele unui fost mare combinat. Era înconjurat de junglă și dărâmături
Adevarul.ro
Palatul fantomă care iese la iveală printre ruinele unui fost mare combinat. Era înconjurat de junglă și dărâmături
De ce George Burcea nu va mai juca în sezonul 2 al celebrului serial Wednesday. Ce a anunțat actorul, care a interpretat personajul Lurch: „Am decis să…”
Elle.ro
De ce George Burcea nu va mai juca în sezonul 2 al celebrului serial Wednesday. Ce a anunțat actorul, care a interpretat personajul Lurch: „Am decis să…”
Îndrăgitul artist și iubitul lui n-au mai ținut cont de nimic și s-au sărutat în văzul lumii, pe stradă! Avem imaginile! FOTO
Unica.ro
Îndrăgitul artist și iubitul lui n-au mai ținut cont de nimic și s-au sărutat în văzul lumii, pe stradă! Avem imaginile! FOTO
Momentul în care șoferul autobuzului din Iași este desfigurat de un pasager violent. Agresorul ar fi fost sub influenţa alcoolului
Observatornews.ro
Momentul în care șoferul autobuzului din Iași este desfigurat de un pasager violent. Agresorul ar fi fost sub influenţa alcoolului
Horoscop 15 martie 2025. Gemenii începe o perioadă în care ar fi bine să aibă o mentalitate mai apropiată de gândirea unui gospodar
HOROSCOP
Horoscop 15 martie 2025. Gemenii începe o perioadă în care ar fi bine să aibă o mentalitate mai apropiată de gândirea unui gospodar

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI