- Flightright funcționează din 2010 și apără drepturile pasagerilor împotriva companiilor aeriene, în conformitate cu legislația UE. Portalul pentru consumatori pledează pentru pasageri în caz de întârziere a zborului, anulare și refuz la îmbarcare. Merge și în instanță, dacă este necesar. Reține un comision între 20-30% plus TVA, în caz de succes. Clasamentele au fost realizate pe baza reclamațiilor clienților.
Nicăieri în Europa nu au fost anulate atât de multe zboruri ca în Germania, potrivit unei analize a portalului pentru consumatori Flightright
2,02% (16.652) din zborurile din Germania au fost anulate fără înlocuire. Adică peste 45 de zboruri pe zi!
Pe locul doi este Elveția (1,35%), urmează Țările de Jos (1,19%), Austria (1,04%) și Regatul Unit (1,01%).
România, pe poziția a 15-a, cu 469 de zboruri anulate în 2024
România se situează pe poziția a 15-a, cu 469 de zboruri anulate din 82.241 (0,57%)
Potrivit clasamentului, Portugalia ocupă primul loc cu 26,20% din zboruri întârziate, înaintea Greciei (25,77%), Elveției (25,54%), Țărilor de Jos (23,13%) și Turciei (22,25%).
România, este pe 13 la întârzieri: 14.063 de zboruri întârziate din 82.241 (17,1%)
1 din 5 zboruri din Europa a întârziat cel puțin 15 minute
În toată Europa, aproape unu din cinci zboruri (19,07%) a decolat cu o întârziere de cel puțin 15 minute.
- Potrivit raportului, Eurowings, Air France, KLM și TAP Portugal plătesc foarte repede despăgubiri pentru anulările și întârzierile zborurilor. Lufthansa, Condor, Ryanair și Easyjet sunt la mijloc, iar British Airways, Turkish Airlines și Vueling sunt „foarte lente”.
În ceea privește companiile, pe primul loc la anulări este Lufthansa. Din 444.661 de zboruri, 12.792 au fost anulate. Aceasta corespunde unei rate de 2,88 la sută.
Pe locul doi se află British Airways (2,06%), urmată de KLM (1,60%), Swiss (1,45%) și Eurowings (1,42%). Dintre companiile low-cost care operează în România, Wizz Air e pe 14 (446 de zboruri anulate din 120.556, 0,37%), iar Ryanair este pe 17 (1.638 din 956.153, 0,17%).
De menționat că, recent, un avocat orădean a câștigat un proces împotriva Wizz Air, pentru un zbor anulat de la Madrid, și trebuie să primească despăgubiri de 30.000 de euro.
Într-un alt clasament, realizat de AirHelp pe baza reclamațiilor clienților, TAROM era între cele mai proaste companii aeriene din lume, locul 102 din 109.