Astfel, BMW a semnat un acord cu Baidu, supranumit ”Google-ul Chinei”. Baidu dezvoltă o platformă pentru mașini autonome, numită Apollo, iar gigantul online deja testează mașini care se conduc singure.
Baidu a decis anul trecut să deschidă cercetările legate de platforma în cauză și altor companii interesate, în speranța de a accelera dezvoltarea acesteia, astfel încât să concureze mai bine cu companiile americane Tesla și cu Waymo, divizia de mașini inteligente a Google.
Prin acest memorandum, BMW va ajunge în consiliul director al Apollo.
BMW a mai avut anterior o colaborare cu Baidu în privința mașinilor autonome, dar acesta a căzut la finele anului 2016. Ulterior BMW a colaborat cu gigantul american al procesoarelor Intel.
Baterii pentru mașini electrice
Pe lângă acest memorandum, BMW a semnat și un contract de 4 miliarde de euro, echivalentul a 4,7 miliarde de dolari, cu grupul chinez Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) pentru furnizarea de baterii necesare mașinilor electrice.
CATL va construi în urma contractului o fabrică de baterii în Germania, mai scrie Reuters.
Producție în China
Alte două înțelegeri semnate de BMW vizează producția în China. Un prim contract îl constituie cel cu producătorul auto Brilliance Automotive Group Holdings pentru creșterea producției la cele două fabrici deținute în comun în statul asiatic. Producția urmează să atingă 520.000 de mașini anual, începând cu 2019.
În fine, BMW a semnat cu constructorul auto Great Wall Motor o înțelegere prin care vor realiza împreună o companie mixtă ce va produce mașini Mini electrice în China.
Continental virează către Didi Chuxing
Un alt contract semnat îl constituie cel între producătorul german de anvelope și componente auto Continental cu Didi Chuxing, supranumit ”Uber-ul Chinei”.
Cele două companii vor dezvolta mașini electrice conectate la internet, special proiectate pentru serviciile oferite de Didi, conform sursei citate.
Continental are un proiect comun și cu producătorul american de semiconductori Nvidia.
Bosch cooperează cu NIO
Tot din domeniul auto, un alt producător german de componente auto – Bosch – a anunțat că va coopera cu producătorul chinez de mașini electrice NIO pentru realizarea de senzori, tehnologie pentru condus automat, sisteme de control pentru motoare electrice și sisteme inteligente de transport.
Volkswagen aduce Seat în China, Audi semnează noi acorduri
Tot în domeniul auto, grupul Volkswagen a anunțat că va readuce marca spaniolă Seat în China din 2020/2021, ca parte a unui aranjament cu constructorul chinez Anhui Jianghuai Automobile Group de a dezvolta în comun vehicule electrice.
Audi, deținut tot de către Volkwagen, a anunțat la rândul său semnarea unui acord cu producătorul auto chinez FAW.
Daimler cooperează cu universitatea elitelor chineze
Și tot din sectorul auto, grupul german Daimler – care deține constructorul de lux Mercedes – a anunțat un proiect de cercetare în domeniul transporturilor cu Universitatea Tsinghua, cea la care studiază elitele Partidului Comunist.
Mercedes are deja un parteneriat cu grupul de stat BAIC Motor Corporation, în vreme ce constructorul privat Geely deține aproape 10% din acțiunile Daimler.
Tsinghua a anunțat recent că va investi 100 de miliarde de dolari în inteligență artificială și sisteme avansate prin grupul de afaceri pe care îl controlează.
Siemens, BASF
În fine, în domeniul industrial, gigantul german Siemens a semnat cu Alibaba, supranumit ”Amazon-ul Chinei”, un contract prin care va folosi sistemele de cloud computing ale acesteia pentru sistemul digital MindSphere.
Siemens a semnat un acord și cu State Power Investment Corporation (SPIC) un memorandum pentru colaborarea în domeniul turbinelor de gaz.
Legat de acest domeniu îl constituie și anunțul făcut de către BASF, care a semnat un memorandum cu provincia chineză Guangdong. În urma acestuia, BASF va construi o uzină chimică în China, în valoare de 10 miliarde de dolari. Aceasta va fi completă în 2030.