Cuprins:
BYD, creștere în vânzări
BYD a raportat o creștere de 29% a vânzărilor față de anul precedent, cu livrări de 4,27 milioane de mașini, incluzând atât vehicule complet electrice, cât și hibride, potrivit sursei citate.
În comparație, veniturile Tesla pentru 2024 au fost de 97,7 miliarde de dolari, cu livrări de 1,79 milioane de vehicule electrice.
Vânzările Tesla, în scădere
Livrările anuale ale Tesla au scăzut pentru prima dată, anul trecut, cu 1,1%. CEO-ul BYD, Wang Chuanfu, a declarat în cel mai recent raport anual că a experimentat o „dezvoltare rapidă” anul trecut.
„BYD a devenit lider în industrie în fiecare sector, de la baterii și electronice până la vehicule cu energie nouă, spărgând dominația mărcilor străine și remodelând noul peisaj al pieței globale”, a spus el.
Competiția Tesla vine din China
BYD și Tesla sunt angajate într-o competiție acerbă pentru poziția de cel mai mare vânzător de mașini electrice cu baterie din lume. BYD a depășit gigantul american pentru prima dată în ultimul trimestru al anului 2023. După ce a rămas în urmă pentru o parte din 2024, compania chineză a încheiat anul, vânzând cu aproape 100.000 de mașini mai mult decât Tesla în ultimul trimestru.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6f260f7021d174f78ae2e3a206d4a8ed.jpg)
Săptămâna trecută, BYD a dezvăluit un sistem de încărcare ultra-rapid care, potrivit companiei, poate adăuga 400 km de autonomie în doar cinci minute, depășind tehnologia de încărcare a Tesla.
Supercharger-ele Tesla necesită 15 minute pentru a încărca și oferă o autonomie de 320 km. În plus, BYD a lansat luna trecută un sistem avansat de asistență pentru șofer pentru majoritatea modelelor sale, fără costuri suplimentare.
Analiștii au afirmat că actualizarea gratuită a sistemului său „Ochiul lui Dumnezeu” a crescut presiunea asupra Tesla și a altor producători chinezi de vehicule electrice.
Tesla se luptă să țină pasul cu BYD în China
Tesla se confruntă cu dificultăți în a ține pasul cu BYD în China, în special deoarece mult așteptatul său serviciu FSD (Full Self-Driving) rămâne blocat în țară, în așteptarea aprobării reglementare. Tesla își propune o implementare completă a FSD în China în acest an.
Săptămâna trecută, a lansat încercări gratuite limitate ale FSD în China, doar pentru a le opri luni. Contul de asistență pentru clienți al Tesla pe platforma chineză de social media Weibo a declarat că lucrează pentru a obține aprobarea reglementară pentru FSD.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_5a9ee0c9c62b0dc7c7dc3f4b9e38a64d.jpg)
„Toate părțile relevante avansează activ procesul, iar odată ce totul va fi pregătit, vom implementa actualizările cât mai curând posibil”, a spus într-o declarație ca răspuns la o postare recentă a vicepreședintelui Tesla, Grace Tao, al cărei cont a fost inundat cu plângeri ale utilizatorilor despre suspendarea bruscă a încercării.
Vehiculele electrice chinezești sunt practic excluse de pe piața SUA din cauza tarifelor. Dar BYD domină China, cea mai mare piață auto din lume. În 2024, BYD a avut o cotă de 32% din piața totală a Chinei pentru vânzările de vehicule cu energie nouă, care include hibride.
Tesla a revendicat doar 6,1% din piață, în ciuda atingerii unui record în ceea ce privește livrările, conform Asociației Chineze a Autoturismelor de Pasageri.
Tesla se confruntă cu dificultăți și în Europa, unde vânzările sale au scăzut în februarie pentru a doua lună consecutiv: Compania a vândut cu aproximativ 40% mai puține vehicule pe continent comparativ cu februarie 2024, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_93a7cffcafcdc28ee6c7200ac6e3a63f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f09e0e4b568a46ca371da6f89e80fb3f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d0757f8fb2c92ac3d7a6ada21fe8ecf4.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_61db2c334c4fd2c9074623d82103e568.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_723ca514dc8e74f36c3d22df13c4bbba.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_df6d0afa64091e62d92f300a909dcd39.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_14a397baf51064a650b0bf975d7b0d2b.jpg)