Unilever, cu sediul în Marea Britanie, proprietarul unor mărci precum săpunul Dove şi maioneza Hellmanns, a declarat că vânzarea include toate afacerile şi cele patru fabrici din Rusia, precum şi afacerile din Belarus.

Deşi termenii tranzacţiei nu au fost dezvăluiţi, Financial Times a relatat, citând surse anonime, că vânzarea a fost în valoare de 520 de milioane de euro.

Unilever, care a refuzat să confirme suma raportată, a declarat că afacerea sa rusă, inclusiv cele patru fabrici, avea la 30 iunie active nete de aproximativ 600 de milioane de euro.

„Această muncă a fost complexă şi a implicat separarea platformelor IT şi a lanţurilor de aprovizionare, precum şi migrarea mărcilor la chirilice”, a declarat directorul general al Unilever, Hein Schumacher, referindu-se la vânzarea şi traducerea din engleză în alfabetul rus.

Arnest Group, condusă de omul de afaceri Alexey Sagal, a adunat și alte afaceri occidentale de la invazia Ucrainei de către Rusia, în special operaţiunile ruseşti ale producătorului de bere olandez Heineken, pentru doar un euro.

Arnest a preluat, de asemenea, afacerea de ambalare a băuturilor a Ball Corp, pentru 530 de milioane de dolari, la sfârşitul anului 2022, şi afacerea rusă a companiei suedeze de cosmetice Oriflame.

Prezenţa continuă a Unilever în Rusia, după invazia Ucrainei din februarie 2022, a fost criticată de militanţi şi de guvernul Ucrainei, deşi a fost prima mare companie alimentară europeană care a oprit importurile şi exporturile din Rusia.

Unilever a declarat anul trecut că ar putea să abandoneze, să vândă sau să-şi păstreze operaţiunile din Rusia, dar opţiunea „cea mai indicată” a fost „să ne continuăm afacerile, dar într-o manieră extrem de constrânsă”.

B4Ukraine, o coaliţie de grupuri ale societăţii civile care încearcă să oblige companiile occidentale să rupă legăturile cu Rusia, a salutat joi decizia Unilever de vânzare.

Luna trecută, cotidianul de afaceri RBC a relatat că Unilever a primit aprobarea guvernului rus de a vinde active evaluate la aproximativ 35-40 de miliarde de ruble (359-411 milioane de dolari).

Kremlinul cere, de obicei, o reducere de cel puţin 50% la acordurile de ieşire care implică firme din ceea ce el numeşte ţări „neprietenoase”, cele care au impus sancţiuni împotriva Rusiei.

Exodul firmelor din Rusia a costat companiile străine mai mult de 107 miliarde de dolari, în deprecieri şi venituri pierdute, potrivit unei analize Reuters din martie.

Danone a declarat la începutul acestui an că a primit aprobări de reglementare pentru a-şi elimina activele ruseşti, înregistrând o pierdere de 1,3 miliarde de dolari.

Urmărește-ne pe Google News